A 3D-s húsnyomtatás


A 3D-s nyomtatás már olyan sok iparágban van jelen, hogy ezek megnevezése hosszú listát venne igénybe. Az élelmiszeripar is ide tartozik.  A fejlődés, amely éppen az élelmiszerek vagy inkább a gasztronómia keretén belül van, dinamikusan halad előre, elérte valódi értékhatárát. Ma már elmondhatjuk, milyen íze van, és mindannyiunknak ízleni fog a hamburger vagy a steak a 3D nyomtatóból. A 3D nyomtatón kinyomtatva, bionyomtatással, az izmok, a zsír és az erek meghatározott elrendezésébe replikálva. Lényegében ez egy laboratóriumban termesztett hús, amely megjelenésében, szerkezetében és ízében hasonlít az állati húsra. Ne féljen attól, hogy a nyomtatás nem szabványos anyagokat, például papírt, műanyagot vagy fémet tartalmaz, hanem az élő sejteket csoportosítja, hogy összetett szerkezeteket, például izomszöveteket és vérereket állítson össze.

 

A világ alternatívákat keres a hús helyett

Izrael alternatív élelmiszert hozott a világnak húsmentes termék formájában, mint húspótlót. Tel -Aviv déli része az élelmiszeripari vállalatok központja, amelyek különféle növényi és laboratóriumi alternatívákat fejlesztenek a hagyományos hús- és tejtermékekhez. A jövőképet abban látják, hogy az embereknek többé nem kell támaszkodniuk az egészségtelen, etikátlan és környezetvédelmi szempontból fenntarthatatlan állati eredetű hús fogyasztására. A folyamatosan növekvő népesség mellett a szarvasmarha-tenyésztés és -fogyasztás fenntarthatatlan. Nem csak izraeli és spanyol vállalatok, hanem japán tudósok is az Oszakai Egyetemen dolgoznak a marhahús bionyomtatásán.

A kezdeti bizalmatlanság ellenére az ilyen típusú ételekkel szemben, az első sikerek megjelentek, és az emberek egyre inkább érdeklődnek az állati hús kompenzálása iránt. Az elmúlt 2 év húsfogyasztásához képest, ahol a növekedés körülbelül 5%volt, az alternatív termékek növekedése 30%, ami nagyon szép növekedést mutat. A vállalatok ezt a sikert feltörekvő tendenciának tekintik a fogyasztók részéről, akik az állati eredetű hús helyett a hús alternatívájátt válasszák. Ehhez hozzájárul a tudatosság és az emberek magatartása is a környezethez. Ez világszerte jellemző tendencia, hogy az állati húst növényi élelmiszerekkel helyettesítik. Nem titok, hogy sok élelmiszeripari vállalat már fát is használ például élelmiszerek előállításához.

Az izraeli SavorEat cég sikerekkel büszkélkedhet. 2018 -ban alakult, és azon dolgozik, hogy olyan növényi eredetű húspótlókat hozzon létre, amelyek percek alatt 3D nyomtatásként kinyomtathatók. Olyan technológiát használnak, amely egybeköti a 3D nyomtatást, az automatikus tűzhelyet (valami a sütő és a robot között) és az összetevőket tartalmazó személyre szabott kapszulákat. A SavorEat mintegy 5 millió dollárt gyűjtött össze, mielőtt belépett a tel -avivi tőzsdére. Ez az első ilyen jellegű vállalat, amely felhívja a lakosság figyelmét az alternatív húsra. A cég értéke jelenleg körülbelül 50 millió dollár. Manapság sikeresen kínálnak húsgombócot, hamburgert és más húsmentes növényi alternatívát, állati sejtek tartalma nélkül. Termékeik nem tartalmaznak glutént, allergéneket vagy antitesteket, és teljesen vegán ételként írhatók le.

 

        resou.osaka-u.ac.jp

 

Japán tudósok kicsit továbbvitték a 3D-s húsnyomtatást. Kifejlesztették és jelenleg gyártják a Wagyu marhahús első 3D-s nyomtatott termékét. Ez egy nagyon reális kinézetű alternatíva a japán Wagyu tehenek minőségi marhahúsához. Az eredeti húspecsenye gazdag ízű, nagyon jellegzetes textúrájú, és az egyik legnépszerűbb hús a világon, ami megfelel a viszonylag magas árnak. Alternatívát állítani elő az ilyen minőségi húshoz, megkövetelte a hús kétféle őssejttel való kezelését: ezek a szarvasmarha műholdsejtek és zsírból származó őssejtek. A termelés ezen része laboratóriumi körülmények között zajlik, ahol ezek a sejtek bármilyen sejttípussá fejlődnek, amelyekre szükség van a további termeléshez. Az így előállított szálakat ezután 3D -s formában rendezik el. Érdekes ellenőrizni magának a zsírnak az elhelyezését, hogy a termék valóban hiteles legyen.

 

3D burgert vagy steaket parancsol?

A 3D burgerre vagy minőségi steakre adott első válaszok nagyon pozitívak voltak. Különösen a fiatal környezetbarát emberek pozitívan viszonyulnak a 3D -s hús előállításához, amely klasszikus húsként használható a gasztronómiában.

A környezeti előnyök óriásiak. Ma a mezőgazdaság felelős az üvegházhatású gázok 18% -áért világszerte. Etikai szempontból ennek van értelme, mert egyetlen tehénnek sem kell elpusztulnia az autentikus ízű marhahús előállításában. Eddig ezek az első kísérletek a hús nyomtatására meglehetősen drágák. A technológiai fejlődés a jövőben elérheti azt a pontot, hogy a jó minőségű alternatív hús kevesebbe kerülne, mint az állattenyésztésben előállított hús.

Itt meg kell említenünk, hogy akadályok vannak a gyorsabb fejlődés és a tömeges piaci integráció előtt. A kutatást például jelentősen hátráltatja a minőségi húsdarab 3D nyomtatásához szükséges idő. Mivel a legkisebb vágások nyomtatása is órákat vesz igénybe, ez nem az ideális. Mivel a 3D nyomtatók hatékonyabban készítenek kiváló minőségű húsmintákat, szemtanúi lehettünk a modern mezőgazdaság új arcának. A jövőben a 3D nyomtatók jövedelmezőbbek lehetnek, mint az állatállomány tartása a tudósoknak köszönhetően.

 

 

Ma talán futurizmusnak fogjuk fel, de a technológia már rég belépett olyan szektorokba, ahol nem vártuk volna. Az egyik a gasztronómia. És nemcsak egyrészt a haladás, hanem a környezeti felelősség erős nyomása is arra kényszeríti az emberiséget, hogy alternatívákat keressen. Ez nemcsak az állatok iránti figyelmességet jelenti, hanem hatalmas mennyiségű energiát és erőforrást is amibe kerül. Végül, de nem utolsósorban, ez riasztó mennyiségű szarvasmarha által termelt metán csökkentését is jelenti, amely rosszabb üvegházhatású gáz, mint a szén -dioxid. Az üvegházhatást okozó gázok teljes mennyiségének 18% -os emelkedése elegendő riasztás a megoldások kereséséhez. A 3D-s húsnyomtatás az egyik alapvető megoldás lehet.

Az olyan jól ismert vállalatok, mint a KFC, a Burger King vagy a McDonald's, már belevágtak a 3D-s bionyomtatás új trendjébe. A Burger King elkezdett hamburgert kínálni szintetikus hússal. Ilyen a McDonald's és a Beyond Meat is. A KFC vállalat a 3D csirke rögökre fogadott. A fejlődés érdekében tett erőfeszítéseket nagyra értékelik, de a végén még mindig van elégedett vagy elégedetlen ügyfél.

 

Infoline (HÉ - PÉ: 8:00 - 15:30)
Webáruházunk a TonerDepot.hu
használatával beleegyezik a sütik (cookies) használatába, amelyek segítenek jobbá tenni szolgáltatásainkat.
Több információ.