Irodaszerek

A divatszakma gyorsan változó arca

Elképesztő, mennyi lehetőségük van a nyomtatási szolgáltatóknak, amikor üzletük diverzifikálásáról van szó. De talán a legkockázatosabb és legforradalmibb az egyedi készítésű ruházatra való átállás. Ez kockázatos, mert nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy a fogyasztók hajlandóak tömegesen eltávolodni a környezetbarát ellenes ellátási lánc modelljétől. Ez a modell teljes mértékben nagy mennyiségű alapanyagra épül, amelyet hatalmas mennyiségben ruhákra váltanak át. Az eredmény olcsó és gyönyörű ruházat, amely különféle szálakból, keverékekből és szövetekből készül. A tömegmodelltől a ruházati gyártásban a mikrogyárakra való áttérés lehetővé teszi az igény szerinti ruhagyártást a vásárlási helyek közelében. De vajon ez a modell valóban megváltoztatja-e a divat arculatát?

 

Sok digitális nyomtatórendszer-gyártó gondolja így, és remélik, hogy a divatipar egy igény szerinti modellt alkalmaz ágazatuk káros kibocsátásának csökkentése érdekében. A mikrogyárak segíthetnek csökkenteni a tömeggyártáshoz kapcsolódó kibocsátásokat és a hulladékot. Segíthetnek a divat felgyorsításában is, így a tervezők és márkák évente több mint egy maroknyi kollekciót szállíthatnak. A divatos szezonális modellről áttérhetünk egy olyan modellre, amely inkább az eseményekre, mint a szezonra reagál.

 

A vásárlók nagyon kedvelik ezt a modellt, különösen az a megközelítés, amely lehetővé teszi a fiatal tervezők számára, hogy megvessék a lábukat a piacon. Anyagokat kell még készíteni a divat számára, de ha ezek digitálisan nyomtathatók grafikával, mintával, akkor óriási mennyiségű vizet spórolunk meg. A piachoz közeli ruhák online értékesítéssel történő gyártása a szállítással, raktározással és készletkezeléssel kapcsolatos kibocsátást is megtakarítja. A tervező és a megrendelő közötti kapcsolat közvetlen és személyesebb. Alapvetően csak olyan ruhákat gyártanak, amelyekre lehet vevőt találni.

 

 

A divatipar hagyományos kereteiből való kiszakításához többre lesz szükség, mint jó szándékra és magas ideálokra. Ez különösen vonatkozik a fejlett piacokon, például az Egyesült Államokban és Európában történő értékesítésre. Azonban azokon a helyeken, ahol a ruhaiparnak még van hova fejlődnie, a digitális textilnyomtatásnak valódi és életképes tere lehet a növekedésben, piacot teremtve az új divat számára, amely tükrözi a helyi elvárásokat és valóságot. Az erőforrás-megtakarítás lenyűgöző lehet, de a hulladék csökkentése és a használt ruházat hulladéklerakásában talán nagyobb a környezeti hatáspotenciál, különösen mivel lehetőséget kínál a helyi vállalkozásfejlesztésre a távoli régiókban.

 

A digitális textilgyártás is jelentős kapacitással rendelkezik, ami Nyugaton a legvalószínűbb. forgatókönyv. Továbbra is szükség van a megfelelő kereskedelmi infrastruktúrára az igény szerinti divathoz, a kiváló minőségű nyomtatáshoz a hordozók szélesebb skáláján, a fogyasztói marketinghez és természetesen a meglévő ellátási láncokon belüli oktatáshoz. A Canontól, a Dursttól, az EFI-től és a HP-tól kezdve a Seiko-ig, az Epson-ig minden gyártónak ez a célja a textil- és ruházati cikkek igény szerinti digitális gyártásának előmozdításában.

 

A gyártók technológiailag készen állnak. Ez attól függ, hogy az eredeti, nyomattal ellátott ruhadarabok iránti kereslet mekkora.