Tonerek és tintapatronok

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Irodaszerek és iskola
Akciók

A Föld napja 2024-ben

Április 22 különleges nap, amely bolygónk ünnepe. 1970 óta rendezik, amikor az első évet az USA-ban rendezték meg. Ez a nap azóta a környezetvédelem és a fenntarthatóság fontosságára emlékeztet. Minden lépés számít egy egészségesebb bolygóért és annak fényesebb jövőjéért. Ha ezen a napon nem talál a közelében lévő rendezvényt, akkor ehhez a saját kezdeményezésére is hozzájárulhat. Nem csak ma, hanem egész évben az Ön kezében van, hogyan járul hozzá a környezetvédelemhez.

Föld vs műanyagok

Idén a Föld napját a műanyaghulladék és annak ártalmasságának riasztó növekedése jellemzi. A műanyaghulladék már hosszú távú probléma, és a "Föld kontra műanyagok" kampány részeként a környezetvédelmi szervezetek az egyszer használatos műanyagok 2030-ig történő megszüntetését szorgalmazzák. A műanyag helyzet javításának első lépése az egyszer használt műanyagok leváltása kevésbé káros anyagokkal, majd 2040-re 60 százalékkal csökkenteni a műanyagtermelést. Felelősségteljes hozzáállásával mindenki hozzájárulhat ehhez a kihíváshoz.

Nemcsak a műanyagok helyes újrahasznosítása, hanem a műanyag helyett alternatív anyagok kiválasztása is jó lépés. A gasztroszektorban sok cég már átállt a műanyag eldobható edényekről a sokkal környezetbarátabb anyagból készült edényekre. Csak vegyen egy közönséges szívószálat. A műanyagok helyett papírt, bambuszt vagy üveget kap.

 

forrás: canva

Ültess fát, tisztítsd meg a folyót

A gyűjtés, a folyópartok és a természeti helyek takarítása mellett bérházak körüli brigádokat is szerveznek ezen a napon. Minden, ami segít megtisztítani földünk minden részét a műanyagtól és egyéb hulladékoktól. Ezen a napon is tartanak szervezett foglalkozásokat, új fák és más növények ültetését.

Egyre több az egyszer használatos műanyag hazánkban, olyan helyeken is, ahol nem is számítana rájuk. Tekintse meg őket az óceánokban és a strandokon szerte a világon. Ha ez a műanyag tendencia folytatódik, néhány éven belül több műanyag fog úszni az óceánban, mint hal.

Riasztó, hogy a tengeri állatok összetévesztik a műanyag hulladékot az élelmiszerrel, és lenyelik. Fennáll az élőhelyek leromlása, a műanyagokból káros vegyszerek szabadulnak fel. Az általunk fogyasztott halak műanyag- és vegyszermaradványokat tartalmaznak. A végén az ember önmagát károsítja. A tengerekben lévő szemét káros hatással van a halászatra, de a turizmusra is. A gazdaságot ért kár százmilliós nagyságrendű.

 

forrás: canva

Csomagoló világ

Ha a gyártók elkezdenek ökológiailag viselkedni, és a műanyag csomagolást más ökológiai alternatívára cserélik, a fogyasztók alkalmazkodni fognak. Manapság sok cég újrahasznosított karton csomagolásba csomagolja termékeit. Az elektronikai gyártók egyre nagyobb százalékban tudják felhasználni az újrahasznosított műanyagot az új gyártásban. Működik ez. Talán lassabb ütemben, mert szükség van új technológiák bevezetésére a különböző gyártási folyamatokban, de úgy látjuk, hogy ez lehetséges.

 

forrás: canva

Nem minden ECO egyforma

Az Európai Parlament zöld állításokról szóló irányelvének segítenie kell az öko-, zöld- és természetes termékekre vonatkozó félrevezető és hamis címkék felszámolását. Ez gyakran marketingfogás az ügyfél vonzására. Ami zöld és ökocímkét visel, az jobb az üzleti életnek. Ha a cégek úgynevezett "zöld címkével" látják el termékeiket, amelyek azt állítják, hogy termékeik ökológiaiak, természetesek, biológiaiak, lebomlóak és környezetbarátak, akkor ezt megfelelő teszttel kell alátámasztaniuk. Az európai jogszabályok erre vonatkozóan egyértelműek, hogy a vásárló pontosan azt a terméket kapja meg, amilyennek a cég bemutatja. Félrevezető marketing gyakorlatok nélkül.

Zöldmosás

A Greenwashing egy olyan kifejezés, amely egy szervezet hamis, félrevezető cselekedeteit vagy állításait írja le egy vállalat, termék vagy szolgáltatás környezetre gyakorolt pozitív hatásáról. Ez egy erős marketing fegyver. 

A zöldmosást először 1986-ban említette J. Westerveld környezetvédő. Cikkében bírálta azon szállodák bevett gyakorlatát, amelyek az energiatakarékosság érdekében bevezették a törölköző-újrahasználatot. A cikk szerzője azt állította, hogy ezek olyan szállodák, amelyek általában alig vagy egyáltalán nem viselkedtek ökológiailag, és a törölközők kérése zöldmosás volt.

Egy olyan korszakban, amelyben egyre több fogyasztó és kormány érdeklődik a környezetvédelmi szempontból felelős lépések iránt, a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetvédelmi, társadalmi és kormányzási (ESG) kezdeményezésekre. Az ESG erőfeszítéseinek bemutatásának szükségessége sok szervezetet késztetett arra, hogy környezeti állításokat tegyen, amelyekről kiderül, hogy Greenwashing.

Nem mondhatjuk, hogy a Greenwashing mindig hamis állítás. Lehet, hogy egy olyan állítás, amely nem teljesen pontos, vagy valamilyen módon megtévesztő vagy félrevezető. Például az Európai Bizottság egy 150 vállalati környezeti állítást vizsgáló 2020-as tanulmányban azt találta, hogy 53%-uk homályos, félrevezető vagy alá nem támasztott információkat, 40%-uk pedig nem tartalmazott alátámasztó adatokat, és erre hivatkozott, amikor március 2023-ban új törvényt javasolt a vállalati környezeti állításokról. A The Harris Poll for Google Cloud által 2022 áprilisában közzétett, 16 országban működő vállalati vezetők körében végzett felmérés hasonló mértékű zöldmosást mutatott ki: az 1491 válaszadó 58 százaléka azt mondta, hogy szervezetük foglalkozik ezzel a gyakorlattal.

Nem kell mindjárt lenyűgöződni  a termék csomagolásán lévő zöld logótól vagy a természet képétől. Ellenőrizze az ökologó, szimbólum vagy ökocímkék hitelességét. Jó megoldás az ellenőrzött tanúsítvánnyal rendelkező termékek kiválasztása, amelyek bizonyos garanciát jelentenek arra, hogy megfelelnek az etikai és ökológiai normáknak. Vásárláskor gondoljon a termék életciklusára, a fenntarthatóságra és az újrahasznosíthatóságra.

A Föld 365 napja

Bár április 22-ét a „Föld Napja"-nak jelölték, legyünk zöldek és óvjuk a környezetet az év minden napján. Ha véletlenül új nyomtatót vásárol, keressen olyan modelleket, amelyek újrahasznosítható anyagokból készültek, és keresse meg az üres festék- vagy tintapatronok visszavásárlási programjának lehetőségét. Ez lehetőséget ad az eredeti használt patronok felújítására vagy környezetbarát ártalmatlanítására.