A független munka hamarosan a legjobb készség lesz, amit az önéletrajzában megemlíthet
A csatlakoztathatóság megváltoztatja életünket. Ez megváltoztatja a munkamódszerünket is. Ennek eredményeként a jövő nemzedékei az elszigetelt munkavégzés szakértőivé válnak, miközben a virtuális technológiákon keresztüli együttműködésben kiválóak lesznek.
Ez a tendencia jelentősen megváltoztatja számos európai munkavállaló munkakörnyezetét. Az Epson legújabb kutatása szerint, amelyben 17 vezető szakértő és egy 7000 európai alkalmazott részvételével készült felmérés, a technológia fejlődésével tantermeink és tanácstermeink egyre inkább technológia-központúak lesznek.
Oktatás a jövőért
Oktatási rendszereink egy olyan korszak felé haladnak, ahol a kreatív együttműködés és a meta- oktatás lesz a domináns. A válaszadók 70%-a szerint a tanárok többé nem csak az ismeretek átadásáért lesznek felelősek, hanem fontosabb szerepet fognak vállalni abban, hogy a tanulókat végigvezetik az oktatási folyamaton. A válaszadók 64 százaléka értett egyet azzal, hogy a jövő oktatási rendszerének középpontjában az információhasználat és az elemző készségek állnak majd.
Ez a jövő nem jön buktatók nélkül. A válaszadók 69 százaléka attól tart, hogy a technológián keresztüli információkra való túlzott támaszkodás az oktatás általános hanyatlásához vezethet. Hasonlóan a válaszadók 67%-a ért egyet azzal, hogy a tudásmegtartás többé nem lesz az oktatás célja, hiszen az információ folyamatosan elérhető lesz.
Virtuális együttműködés
A válaszadók 74%-a szerint a technológia képes forradalmasítani az oktatási és munkavégzési szokásokat, ennek ellenére egyetlen virtuális alkalmazás sem váltja fel a személyes kapcsolatokat a kapcsolatépítés során. Azt azonban el kell mondani, hogy ezt a nézetet megkérdőjelezhetik a feltörekvő jövőbeli technológiák, mivel például a holografikus (térbeli) kivetítést folyamatosan fejlesztik.
A virtuális világ e térnyerésével kapcsolatban a válaszadók mindössze 30%-a gondolja úgy, hogy a fizikai munkakörnyezet fejlesztése javítja a munkavállalók kapcsolatait. Az online és az offline eszközök között azonban még mindig létezik egymást kiegészítő kapcsolat, a válaszadók 71%-a egyetért azzal, hogy a „blended learning"- kevert tanulás- dinamikusabbá teszi a tanulást, és hatékonyabbá teszi a tanárokat.
A globális munka világa
Az új technológiák még szélesebb körű együttműködést fognak támogatni a helyi és a globális alkalmazottak között, bár kulcsfontosságú lesz a képzés fejlesztése és az alkalmazottak támogatása az új technológiák bevezetésében.
A válaszadók 71%-a szerint a jövő üléstermei teljesen virtuálisak lesznek, ahol a világ minden tájáról érkező alkalmazottak olyan technológiákat használnak, mint a kiterjesztett valóság és a holografikus kivetítők, hogy valós időben kapcsolódjanak a munkacsoportokhoz. Nyilvánvaló azonban, hogy eltérés van abban, hogy az emberek mennyire értik a technológia lehető legjobb felhasználását. Ahogy a jövő generációi egyre jobban megértik az új technológiákat, a jelenlegi alkalmazottaknak elkerülhetetlenül új készségeket kell elsajátítaniuk olyan területeken, amelyek korábban ismeretlenek voltak számukra.
A tanulási hajlandóság fejlesztése
Az új technikai készségek elsajátításában nagy szerepet fog játszani az alkalmazottak ösztönzése és lelkesítése. Figyelemre méltó, hogy a válaszadók 65%-a azt mondta, hogy új készségeket sajátítana el egy új szerep betöltéséhez, ha úgy érzi, hogy az övéi veszélyben vannak, és a szervezeteknek azon kell dolgozniuk, hogy hangsúlyozzák a tanulási hajlandóságot, hogy maximalizálják a technológia kínálta lehetőségeket.
A jövő munkahelyére való oktatás szélesebb körű új készségeket igényel. Ezek főként olyan kulcsfontosságú puha készségek lesznek, mint a képzelet, a megértés, az együttérzés és a kapcsolatépítés. Ezeknek a készségeknek a megtalálása és a munkavállalók bevonása a növekedés támogatására és építésére kulcsszerepet fog játszani az iparágak technológiai átalakulására való felkészülésben.
Forrás: Epson