A nyomtató problémája offline módban


Minden felhsználó kerülhet olyan helyzetbe, hogy a legmodernebb technológiával felszerelt nyomtató  sem szolgáltat elégedettséget. Nincs annál problémásabb dolog, mint amikor egy eszköz bármikor offline módba kapcsol. Hogyan kezeljük ezt a problémát?

 

Miért van offline állapotban a nyomtató?

A nyomtatók külső tényezők miatt offline állapotba kerülnek, amikor nem tudnak kommunikálni a számítógéppel. Számos oka lehet annak, hogy a nyomtató offline állapotban van.

- Először is győződjön meg arról, hogy a nyomtató és a számítógép ugyanahhoz a Wi-Fi hálózathoz csatlakozik

- A következő lépésben győződjön meg arról, hogy az Ön nyomtatója van kiválasztva alapértelmezett nyomtatóként a számítógépen

- Kapcsolja ki a nyomtatót, majd körülbelül 30 másodperc múlva kapcsolja be újra

- Törölje az összes nyomtatási sor nyomtatási megrendelését

- Törölje és határozza meg újra a nyomtatóját a számítógépen

- A fenti lépések végrehajtása után indítsa újra a számítógépet.

 

Mikor kapcsol offline állapotba a nyomtató?

A nyomtató offline állapotba kapcsolásának leggyakoribb oka a számítógépes kapcsolat meghibásodása. A leggyakoribb tényezők itt a nyomtató kora, a használt illesztőprogram verziója és a csatlakoztatott számítógéppel vagy laptoppal való kompatibilitás. A probléma nagyon gyakori oka a hiányzó vagy elavult illesztőprogram-frissítések. A nyomtató-illesztőprogramok nagyon fontos szoftverek, amelyek elősegítik a nyomtató hardverének megfelelő működését. Ezért mindig a nyomtató által támogatott legfrissebb illesztőprogram-verziót kell telepítenie. A nyomtató hosszan tartó inaktivitása is oka lehet ennek a problémának. Ha a nyomtató több órán keresztül tétlen, akkor valószínűleg alvó módba lép. Ez alapvetően hatékony módja az energiamegtakarításnak a legmodernebb nyomtatóknál. Az eszköz felébresztéséhez egyszerűen nyomja meg a bekapcsológombot körülbelül 1 másodpercig. Ezzel a nyomtató aktív marad, még mielőtt bármilyen nyomtatási parancsot kapna.

 

A nyomtató „offline"-ról „online" állapotra váltása Windows 10, 11 rendszerben

Bizonyára, hogy a nyomtató offline állapotban van, mert nem kommunikál a csatlakoztatott számítógéppel. Ez a hiba szoftverrel vagy hardverrel való összefüggéssel magyarázható. A probléma szűkítése érdekében megosztunk néhány lépést, amelyekkel a nyomtató újra elérhető állapotba kerül.

Keresse meg a "Nyomtatók és szkennerek" elemet a kereső menüsorban, az ábra szerint, majd kattintson a Megnyitás gombra. Megnyílik egy új Nyomtatók és szkennerek ablak. Válassza ki a nyomtatóját a listából, és kattintson a "Várólista megnyitása" gombra. Megnyílik egy új ablak a kiválasztott nyomtatóhoz. Kattintson a "Nyomtató" gombra a doboz jobb felső sarkában. Törölje a „Nyomtató offline használata" jelölőnégyzetet.

A nyomtató offline módba kapcsolása Mac rendszerben

A szoftver inkompatibilitása gyakori oka annak, hogy a nyomtató offline állapotba kerül Mac rendszerű számítógépen. A nyomtatóba telepített illesztőprogram elavult, sérült vagy rosszindulatú programokkal fertőzött. Győződjön meg arról, hogy számítógépére és nyomtatójára a legújabb szoftver és illesztőprogram van telepítve. Kövesse az alábbi, lépésenkénti útmutatót az offline nyomtatóprobléma megoldásához és kijavításához Mac számítógépen.

 

Ellenőrizze a rendszerfrissítéseket

- Lépjen az Apple menübe, és válassza az "About this Mac" lehetőséget.

- Ellenőrizze az aktuális verziót a legújabb kiadást

- Kattintson a "Szoftverfrissítés" gombra, és várja meg, amíg a legújabb frissítés telepítésre kerül a rendszeren.

 

Ellenőrizze a nyomtató frissítéseit

- Lépjen az Apple menübe, válassza a "Rendszerbeállítások" lehetőséget, majd kattintson a "Nyomtatók és szkennerek" elemre.

- Válassza ki nyomtatóját a listából, majd kattintson az "Eltávolítás" gombra.

- Adja hozzá újra a nyomtatóját a "+" vagy a "Nyomtató hozzáadása" gombra kattintva

- A nyomtató telepítése után lépjen az Apple> Rendszerbeállítások> Szoftverfrissítés menüpontra

Telepítse a nyomtatójához felsorolt szoftverfrissítéseket.

 

Példa egy HP offline nyomtató hibaelhárítására Mac rendszeren

Ha a HP Printer for Mac  operációs rendszer nem reagál, vagy a nyomtató offline állapotban van, kövesse az alábbi, lépésenkénti útmutatót a probléma megoldásához. Győződjön meg arról, hogy a nyomtató alvó módban van e. A bekapcsológomb rövid megnyomása általában felébreszti a nyomtatót. Ellenőrizze a nyomtatón, hogy vannak-e rajta hibajelzők. Ellenőrizze a papírtálcát és a festékkazettát. A fenti két lépés végrehajtása után indítsa újra a nyomtatót, és határozza meg újra a nyomtatási feladatot. Ha a nyomtató továbbra sem nyomtat, nyissa meg a HP Smart alkalmazást a számítógépéről. Ha még nincs telepítve, javasoljuk, hogy telepítse ezt az alkalmazást innen: HP Smart for Mac. Amikor megnyílik az alkalmazás, kattintson a nyomtatókra, és válassza a „Diagnosztika és javítás" lehetőséget. A diagnosztizálás befejezése után végezzen próbanyomatot és győződjön meg róla, hogy a probléma megoldódott-e.

Ha a fenti lépések egyike sem oldja meg a problémát, próbálja meg alaphelyzetbe állítani a nyomtatási rendszert. A nyomtatórendszer alaphelyzetbe állításával a megválasztott nyomtató törlődik a rendszerből. A folytatáshoz kattintson az Apple menüre, és válassza a „Rendszerbeállítások" lehetőséget.

Kattintson a "Nyomtatás és fax" vagy a "Nyomtatás és szkennelés" vagy a "Nyomtatók és szkennerek" lehetőségre a verziótól függően. Kattintson az egér jobb gombjával egy üres helyre a telepített nyomtatók listája mellett. Kattintson a "Nyomtatási rendszer visszaállítása" gombra. Kattintson a Reset gombra a nyomtatórendszer visszaállításának megerősítéséhez. A korábban telepített nyomtatók törlődnek. Most adja hozzá a kívánt nyomtatót a rendszerhez.

 

Példa a HP for Windows nyomtató problémájának a megoldásához

Ha Windows operációs rendszert használ, a HP rendelkezik egy speciális diagnosztikai alkalmazással,  amely megoldja a nyomtató offline módba váltó  problémáját. Kattintson a HP Print and Scan Doctor lehetőségre, és várja meg, amíg az alkalmazás letöltődik a rendszerére. Kattintson duplán az alkalmazásra (HPPSdr.exe) a diagnosztika elindításához. Kattintson a Start gombra. Válassza ki nyomtatóját a listából. A diagnózis után az alkalmazás megjeleníti a lépések listáját a problémától függően. Ha végzett, nyomtasson próbanyomatot, hogy ellenőrizze, hogy a probléma megoldódott-e.

 

7 egyszerű lépés a nyomtató állapotának offline-ról online állapotra történő módosítására

 Íme néhány egyszerű lépés a nyomtató állapotának offline-ról online állapotra történő módosítására.

- Ellenőrizze az elsődleges csatlakozást

- A készülék újraindítása

- Illesztőprogram-frissítések

- Internet kapcsolat ellenőrzése

- Indítsa újra a nyomtatási sorkezelő szolgáltatást

- Frissítse a nyomtató IP-címét

- Manuálisan kényszerítse a nyomtatót online állapotba

 

Ellenőrizze az elsődleges csatlakozást

Egy fontos lépés, amelyet meg kell tenni, a nyomtató és a számítógép csatlakozásának ellenőrzése. Ellenőrizze a kapcsolatot a nyomtató és a számítógéphez csatlakoztató USB-csatlakozó között. Ha úgy érzi, hogy minden csatlakozás rendben van a rendszerrel, próbálja meg átkapcsolni a nyomtatókábelt a számítógép másik USB-portjára. A WiFi-n keresztül csatlakoztatott nyomtatóknál (vezeték nélküli nyomtatók) ellenőriznie kell a "Hálózati beállítások" részt a számítógépe Nyomtatók és szkennerek részében. Kattintson a "Hálózati beállítások megerősítése" gombra a nyomtató jelenlegi hálózati beállításainak megnyitásához.

 

Indítsa újra a nyomtatót és a készüléket

Ha a csatlakozás és a hálózati beállítások rendben vannak, próbálja meg ki- és újra bekapcsolni a nyomtatót. Ez a lépés újraindítja a kapcsolatot a nyomtató és a számítógép/mobileszköz között. Az újraindítás gomb megnyomása előtt feltétlenül törölje a nyomtatóra küldött összes aktív nyomtatási feladatot.

 

Telepítse újra vagy frissítse a nyomtató-illesztőprogramokat

A probléma megoldásának egyik módja az új illesztőprogram-frissítések keresése. A gyártó gyakran ad ki frissített illesztőprogramokat a korábbi verziókban előforduló hibák kijavítására. Célszerű mindig frissíteni az illesztőprogramokat a gyártó legújabb kiadására.

 

Frissítse a nyomtató-illesztőprogramot

Nyomja meg a Windows billentyűt (Start menü gomb) + I a Beállítások megnyitásához. Nyissa meg a Frissítés és biztonság szakaszt. Kattintson a "Frissítések keresése" gombra. Ha az illesztőprogramok naprakészek, próbálja meg újratelepíteni őket. Az illesztőprogramok gyakran nem települnek megfelelően a számítógépen lévő víruskereső szoftver miatt.

 

Ellenőrizze az internetkapcsolatot

Győződjön meg arról, hogy internetkapcsolata „BE" van kapcsolva, és hogy eszköze nem csatlakozik semmilyen harmadik féltől származó proxyhoz vagy virtuális magánhálózathoz. Javasoljuk, hogy a nyomtatószolgáltatás folytatása előtt válassza le a proxyhálózatot, mert ez IP-ütközést okozhat.

 

Indítsa újra a nyomtatási sorkezelő szolgáltatást

Nyissa meg a Windows Start menüelemét, keresse meg a "Futtatás" elemet, és kattintson az Enter gombra. Írja be a services.msc parancsot, és nyomja meg az Enter billentyűt. Keresse meg a "Print Spooler" szavakat, és kattintson rá jobb gombbal, amikor megtalálja. Most kattintson az újraindításra a menüelemekből.

 

Frissítse a nyomtató IP-címét

A hálózati nyomtató gyakran megváltoztatja az IP-címét biztonsági okokból. A legtöbb esetben a rendszer alapértelmezett IP-címe automatikusan frissül egy újra, azonban ajánlatos ellenőrizni a nyomtató konfigurációját az ok megszüntetése érdekében.

Ha Windows rendszert használ, válassza a "Nyomtató tulajdonságai" lehetőséget a kívánt nyomtatóra kattintva a listából. Kattintson a "Portok" fülre, és válassza a "Port konfigurálása" lehetőséget. Látni fogja a nyomtató aktuális IP-címét. Győződjön meg arról, hogy a nyomtató IP-címe helyesen van hozzáadva, ha nem, akkor szerkesztheti és hozzáadhatja a megfelelő címet a nyomtatóhoz.

A Mac felhasználók az Apple ikon menüjére kattintva a „Rendszerbeállítások" lehetőséget választják. Válassza a "Nyomtatók és szkennerek" lehetőséget, majd kattintson az "Opciók és kellékek" gombra.

 

Manuálisan állítsa a „Printer Offline" beállítást „Printer Online" értékre

Ha minden rosszul sül el; kényszerítheti a nyomtatót, hogy csatlakozzon az internethez. Lépjen a Start menü listáira, és válassza a Vezérlőpult lehetőséget. Kattintson az "Eszközök és nyomtatók" elemre, kattintson jobb gombbal a saját nyomtatójára a megjelenő listán, és válassza a "Nyomtatás megtekintése" lehetőséget. Válassza a "Nyomtató" lehetőséget, majd a legördülő menüben kattintson a "Nyomtató használata online" lehetőségre.

Következtetés

Ezek a lépések legtöbbször megoldják a problémát. De a lényeg az, hogy mindig legyen frissített nyomtató-illesztőprogramunk. Az új frissítések általában kijavítanak néhány olyan hibát, amelyek eltávolítása esetén az eszköz hatékonyabban működhet.

 

Infoline (HÉ - PÉ: 8:00 - 15:30)