Irodaszerek és iskola

A nyomtatógyártók érzékenyen figyelik az éghajlati viszonyokat

A környezet és az éghajlatváltozás az elmúlt néhány évben egyre inkább a nyomdaipar érdekkörébe került. A gyártók a lehető legnagyobb mértékben támogatják az újrahasznosítást. Nemcsak a termékek és csomagolóanyagok gyártása során  közelítenek környezetbarátként, hanem a termék élettartamának végén az utólagos újrahasznosítással és ökológiai ártalmatlanítással is. Nagyon jó példa erre az újrahasznosított anyagok felhasználása az új berendezések gyártása során. A másik példa a utántöltések csereprogramja a felújítottakra. Ezeken a lépéseken túl a gyártók olyan technológiai innovációkat hoznak létre, amelyek jelentős mértékben hozzájárulnak a környezetvédelemhez, mint például a fogyasztói energia folyamatos csökkentése. Általában ez szinte minden gyártóra vonatkozik, nem csak a nyomdaiparban. Szorosan figyelemmel kísérjük ezeket a környezetvédelmi trendeket, mert a nyomtatók ma már szinte minden háztartásban, kis- és nagyvállalatokban és óriás-vállalatoknál is megtalálhatók.

 

 

Az Epson vállalat honlapján megjelent egy cikk a bolygónk klímatudatosságát vizsgáló globális felmérésük eredményeiről. Sajnos ennek a jelentésnek az eredménye nem túl örvendetes. A felmérésből kiderült, hogy az éghajlatváltozással kapcsolatos tudatosság még mindig nem kielégítő, és sok válaszadó nincs tudatában annak, hogy ez már folyamatban van, és hogy milyen katasztrofális következményei lehetnek ennek a jövő generációi számára.

Nemrég feljegyezhettük az Epson vállalat"Stop Global Warming" kampányát, a National Geographic-al közösen rövid, de lényegre törő videó készült a hőség permafrosztra gyakorolt hatásáról. A társaság ez irányú tevékenysége továbbra is   halad előre. Közvetlenül a novemberi COP 26 konferencia előtt az Egyesült Királyságban a cég közzétette a „Climate Reality Barometer" nevű felmérés eredményeit. A felmérésben 15 264 válaszadó vett részt Európából, Ázsiából, Észak- és Dél-Amerikából. Az Epson szándéka, hogy folyamatosan felhívja a közvélemény figyelmét az éghajlatváltozás hatásaira, és ami a legfontosabb, vitát váltson ki, és megszólítsa azokat, akiknek döntési jogkörük van. Őket követik a termékgyártók, és végső soron maguk a felhasználók. Mindenki hozzá tud járulni többé-kevésbé.

Térjünk vissza a publikált felmérési adatokhoz. Több mint 15 ezren fejtették ki véleményüket Ausztráliából, Brazíliából, Kínából, Franciaországból, Németországból, Indiából, Indonéziából, Olaszországból, Japánból, Dél-Koreából, Szingapúrból, Tajvanról, de az Egyesült Államokból és az Egyesült Királyságból is. Ez a válaszadók földrajzilag változatos mintája. Arra az alapkérdésre, hogy szerintük lehetséges-e a jelenben és a közeljövőben elhárítani a klímaválságot, a megkérdezettek közel fele bizakodó volt. A válaszadók kevesebb mint 30%-a már nem osztozott ilyen optimizmusban, és pesszimisták e tekintetben. Egy bizonyos százalék, valahol 5% körül nem hiszi el, hogy az éghajlati válság valóban létezik. Az optimista válaszok többnyire olyan emberektől érkeztek, akiknek nagyobb a tudatosságuk az éghajlatváltozással kapcsolatban. Érdeklődnek a klímaváltozás, a tudományos kutatások és a megújuló energiák felé irányuló innovatív technológiai megoldások iránt.

Az IPCC szerint az ember által irányított éghajlatváltozás évezredekig fog tartani, tekintettel a globális eseményekre. Mindez beleértve a valaha feljegyzett legmelegebb júliust, valamint az Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában keletkezett tüzeket, valamint Kínában, Kolumbiában és Németországban az árvizeket. Az Epson klímavalóság-felmérés eredményei továbbra is jelentős optimizmusra utalnak az éghajlatváltozás bizonyítékait és valóságát illetően.

Henning Ohlsson, az Epson Europe fenntarthatósági igazgatója a következőket mondta: „Tekintettel arra, hogy a klímaválság a szemünk előtt játszódik le, komoly aggodalomra ad okot, hogy oly sokan nem ismerik fel létezésüket, vagy akár aktívan tagadják is. Ez egy ébresztő mindenkinek. Azért, hogy a kormányok, a vállalkozások és az egyének valóban együttműködjenek annak érdekében, hogy a COP 26 döntsön és inspiráljon az éghajlatváltozás mérsékléséhez szükséges intézkedésekről. "

 

Túlzott optimizmus vs. tények

A felmérések azt sugallják, hogy az emberek optimizmusa annak tudható be, hogy nem értik az éghajlatváltozást, és így annak mértékét. A válaszadók körülbelül 75%-a lát kapcsolatot az éghajlatváltozás és a globális hőmérséklet emelkedése (77%), a szélsőséges időjárás (74%) és az erdőtüzek (73%) között. Ezzel szemben az olyan eseményekkel kapcsolatban, mint az éhínség (57%), az emberi tömeges vándorlás (55%) és a rovarjárványok (51%), a tudatosság valamivel több mint felére csökken. Jelentős regionális különbségek vannak, az éhínség Tajvanon a legmagasabb (72%) és a legalacsonyabb az Egyesült Államokban (44%).

Sokan az állami és ipari szervezetek felelősségét látják a vészhelyzet kezelésében. A válaszadók közül több mint minden negyedik (27%) a kormányokat, a vállalatokat pedig 18%-uk tartja felelősnek. Csaknem 18% ismeri el személyes felelősségét. Itt a legmagasabb szintet Indonézia (30%), a legalacsonyabbat pedig Kína és Németország (mindkettő 11%) mutatták ki. Ösztönző, hogy a legtöbb válaszadó a felelősséget kollektívként jelölte meg (31%).

 

Üzleti valóság – a megfelelő idő a cselekvésre

Az éghajlati helyzet felmérése azt sugallja, hogy sokak számára az éghajlati válság a jövő generációival is meg fog történni. Amint a felmérésből kiderül, a válaszadók 15%-a elismeri, hogy a klímaváltozás kezeléséért felelős nagyvállalatokat kell felelősségre vonni. A vállalatok a fenntarthatóságot elősegítő innováció révén más vállalatokat és fogyasztókat is felhatalmazhatnak. Az Epson fejlesztéseket hajtott végre a következő területeken: kezdeményezések az ügyfelekre gyakorolt hatások csökkentésére a rendkívül energiahatékony PrecisionCore Heat-Free technológia használatával, valamint a környezetvédelmi technológiák, például a természetes (nem műanyag) anyagok kutatása és fejlesztése.

A termékek és anyagok innovációja mellett a vállalatok jelentős hatást érhetnek el a klímafelelősség előmozdításával és demonstrálásával. Az Epson vállalat a 100%-ban megújuló villamos energia felé fordul, és olyan kezdeményezésekben vesz részt, mint a RE100 Megújuló Energia Projekt; az erőforrás-ciklus lezárására törekszik, például a termékek visszanyerésének és újrafelhasználásának elősegítésével; és olyan nagy hatású partnerségekbe kapcsolódva, mint például a National Geographic-al való együttműködés a permafrost-védelem támogatása érdekében a Stop Global Warming kampányon keresztül.

 

 

Yasunori Ogawa, az Epson vállalat globális elnöke a következőket mondta: „Az éghajlatváltozás hiányának megállapítása azt mutatja, hogy a cselekvésre összpontosító tudatosság kulcsfontosságú lesz a vészhelyzet kezelésében. Az Epson célja, hogy ezt a tudatosságot és a szükséges technológiákat – cégünkön, más üzleteinken és fogyasztóinkon keresztül – az átalakuló változást életbe hozza. A fenntarthatóság üzleti tervünk középpontjában áll, és jelentős erőforrásokkal támasztják alá – mivel tudjuk, hogy még hosszú út áll előttünk, hiszünk abban, hogy egy jobb jövőt építhetünk. "

Minden vállalat megerősítheti pozícióját a fenntarthatóságot támogató innovációkkal. Az Epson fejlesztéseket hajtott végre a következő területeken: kezdeményezések az ügyfelekre gyakorolt hatások csökkentésére a rendkívül energiahatékony PrecisionCore Heat-Free technológia használatával, valamint a környezetvédelmi technológiák, például a természetes (nem műanyag) anyagok kutatása és fejlesztése.