Irodaszerek és iskola

A tanárok saját technikai eszközeikhez fordulnak munkájuk során

Az oktatásban dolgozók 85%-a szerint elengedhetetlen, hogy a tanárok nyomtatóhoz jussanak. A válaszadók 95%-a elismeri, hogy az otthoni nyomtatóját használja a munkahelyi igényeihez.

 

 

 

Az Epson vállalat új felmérése szerint az oktatásban dolgozók közül tízből csaknem kilenc (85%) szerint elengedhetetlen, hogy a tanárok hozzáférjenek a nyomtatóhoz. A tanárok többsége (75%) nyomtatót használ az osztályteremben, hogy segítse a tanulók tanulását, de sokan kénytelenek saját eszközeiket használni. De a többség azt is nyilatkozta (95%), hogy az otthoni nyomtatót használja munkahelyi igényeinek a kielégítésére.

Az európai, közel-keleti és afrikai oktatási szektorban dolgozó 3460 ember bevonásával készült felmérés azt mutatja, hogy egyre nagyobb nyomás nehezedik arra, hogy jobb technológiát biztosítsanak az iskolákban. A sajtóközlemény eredményeinek többsége Szlovákiára vonatkozik.

A válaszadók több mint fele (55%) azt nyilatkozta, hogy ma a diákok a korábbinál magasabb szintű technológiahasználatot várnak el, mint valaha. A többség (65%) jobb módszereket keres az együttműködésre és a diákok bevonására.

A megoldások fejlesztése azonban költségekkel jár, az ágazatban dolgozók harmada (36%) szerint a szükséges technológia finanszírozásának megszerzése kulcsfontosságú kihívás. A megkérdezettek több mint fele (55%) nyilatkozott úgy, hogy a finanszírozás hiánya korlátozza a tanulói elkötelezettség és a tanulás hatékonyságának növelését.

A befektetési lehetőséggel rendelkezők 60%-a azt mondta, hogy a tanárok nincsenek megfelelően kiképezve a technológia hatékony használatára. Felük (52%) aggódik amiatt, hogy vásárlás előtt nem veszik kellőképpen figyelembe, hogy a technológia hogyan javítja a tanulást/képzést. Ez rossz befektetési döntésekhez vezethet.

Mivel a válaszadók szerint az átlagos iskolai napok több mint kétötöde (46%) digitális technológiák használatával telik, aggasztó, hogy léteznek ilyen problémák. 

Az oktatási szektornak fel kell mérnie, hogyan lehet a legjobban támogatni a tanárokat és a diákokat a hibrid és digitális tanulásban.

Alapszinten egyszerű és nem hivatalos hozzáférést kell biztosítania az eszközökhöz, mint például a nyomtatókhoz. Ez különösen annak fényében, hogy az összes válaszadó 46%-a számít a nyomtatási termék mennyiségének növekedésére a következő 12 hónap során.

Marcel Divín, az Epson CZ&SK fiókirodavezetője a következőképpen kommentálta ezeket a megállapításokat: „Úgy tűnik, hogy a tanárok nem rendelkeznek olyan alapvető szükséges technológiákkal, mint például a nyomtatók az osztálytermekben. Bár a saját technikai eszközeik használata a tananyagok biztosítására átmeneti megoldás, igazságtalan elvárni, hogy ők viseljék a kapcsolódó költségeket. Ez kérdéseket vet fel az oktatási méltányosság tekintetében, mivel sok diáknak olyan tanára lesz, aki nem tudja vagy nem támogatja ezt a gyakorlatot.

Ez egy nagy probléma, és a hozzánk hasonló technológiai gyártóknak mindent meg kell tenniük az ágazat előtt álló problémák megoldása érdekében. Energiahatékony, költséghatékony és egyszerűen alkalmazható megoldások nem csak a klasszikus termékekben, például nyomtatókban érhetők el, hanem az újabb digitális együttműködési technológiákban is, mint például a projektorokban. A probléma megoldása kritikus fontosságú, hogy a diákok és a tanárok maximalizálhassák a technológia által számukra kínált előnyöket, miközben javíthatják a tanulók tanulási módját is."

A felmérés összes eredménye letölthető az IT-perifériák már nem perifériák jelentésből:

Egyéb megállapítások:

Sok válaszadó úgy gondolja, hogy a technológia változik, hogy alkalmazkodjon a tanulás új módjaihoz. Ez magába foglalja a kivetítőkre való nagyobb támaszkodást (15%), adigitális eszközök fokozottabb használatát (75%) és a gyors digitális átalakulásra való összpontosítást (40%).

A válaszadók 50%-a szerint a hibrid tanulásra való áttérés drámai mértékben növeli majd a digitális technológia használatát.

A válaszadók 55%-a szerint a hibrid tanulási környezet sikeres működésének tényezője a tanulók hozzáférése a megfelelő technológiákhoz.

A válaszadók több mint fele (55%) nyilatkozott úgy, hogy a finanszírozás hiánya korlátozza a tanulói elkötelezettség és a tanulási hatékonyság növelését.

A források ugyan rendelkezésre állnak, de csaknem fele (45%) nem tud a digitalizálást és oktatást támogató támogatásokról vagy finanszírozási lehetőségekről, vagy nem használta fel azokat.

60%-uk arra figyelmeztet, hogy a nem megfelelő technológiai felszereltség hátráltathatja a

tanórai integrációt, a tanórák vezetését.

 

Forrás: Epson sajtóközlemény