Tonerek és tintapatronok

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Irodaszerek és iskola
Akciók

Az enkausztika az Ön kreatív kifejezésmódja vagy relaxációja

Mi az az enkausztika?

Az enkausztika egy görög szó, ami olyasmit jelent, mint "melegíteni vagy felgyújtani" (enkaustikos), A festészetben az elefántcsontra vagy vászonra való festésnél a festéket forró viasszal, mint kötőanyaggal viszik fel a felületre. Az Encaustic természetes méhviaszból és damar gyantából (kristályosodott fanedv) áll. A közeg használható önmagában az átlátszóság vagy a tapadás érdekében, vagy pigmentált. Pigmentek adhatók a táptalajhoz, vagy megvásárolhatók hagyományos művészeti pigmentekkel színezve. A médiumot megolvasztják és ecsettel vagy bármilyen eszközzel felviszik, amivel a művész alkotni szeretne. Ezután minden réteget felmelegítenek, hogy az előző réteghez kötődjenek. Valószínűleg az olvasztott viaszos technika a legelterjedtebb. Az olvasztáshoz hőforrást használnak, és manapság ez is lehet egy speciális vasaló. Ez az újra felfedezett ősi technika nagyon népszerű manapság.

Az enkausztika történetéből

Az enkausztikus festés egy ősi technika, amely a görögökig nyúlik vissza (kb. 2500 évvel ezelőtt), akik viaszt használtak a hajótestek vízmentesítésére. A viaszpigmentáció lendületet adott a hadihajók díszítéséhez. Az enkausztikának a paneleken való használata vetekedett a legkorábbi ismert hordozható festőállvány-festmények tempera használatával. A tempera gyorsabb és főleg olcsóbb eljárás volt. Az enkausztika viszont nehézkes és lassúbb technikai eljárás volt, de a színt domborművesen lehetett létrehozni a felületen, és a viasz gazdag optikai hatást adott a pigmentnek. Ezek a tulajdonságok adják az alkotás elevenségét. Ezenkívül az enkausztikának sokkal nagyobb volt az ellenállása, mint a temperának, amely a nedvességre való érzékenységtől szenvedett. Valószínűleg a leghíresebb enkausztikai alkotások a Fayum-i temetkezésekből származó portrék, amelyeket az I.-III. századi görög festők Egyiptomban hoztak létre. Korábban az elhunyt múmiája fölé helyezték emlékműként az elhunytról készült, akár életkorában, akár halála után festett portrét. Így néznek ki az egyetlen ókorból fennmaradt enkausztikai alkotások. Elképesztő, hogy a viasz védelmének köszönhetően mennyire friss a színe évek után is.

 

Hogyan őrizzük meg az enkauztikus művészetet

Bár ezek az alkotások rendkívüli archívumok, mint minden képzőművészetnél, törődni kell velük. Nem történhet meg, hogy normál háztartási körülmények között megolvadjon az alkotás. A viasz és a gyanta nem olvad meg, hacsak nincs kitéve 65°C feletti hőmérsékletnek. A festményt nem szabad az autó melegében hagyni, vagy közvetlen napfénynek kitenni. Kerülje a fagyot és a fagypont alatti hőmérsékletet is.

 

 

 

Egyes enkausztikus festékek idővel elhomályosodnak. Ebben az esetben elegendő egyszerűen áttörölni a felületet egy puha ruhával vagy nejlon harisnyával. Idővel a felület megőrzi fényét, mivel a viaszközeg 1-3 évig tovább keményedik.

Talán nem tudta, hogy az enkausztikát művészetterápiás eszközként is használják a félelem leküzdésére. Önmagunk kifejezésére és érzelmek kiengedésére ösztönöz, és gyakran öngyógyító folyamatot indít el. Éppen ennek a felejthetetlen könnyedségének köszönhető, hogy a fogyatékkal élők intézményeiben is sikeres.

 

Hogyan fogjunk hozzá

Ha ki akarja próbálni az enkausztika technikát, kezdheti egy közönséges vasalóval, és lassan haladhat tovább. Folytassa a hőlég fúvó pisztollyal, és végül szelídítse meg a tüzet. A piacon meglehetősen gazdag szerszámválasztékkal találkozhatunk: (vasalók, hőlégfúvók, enkausztollak), viaszfestékek, viaszok, pigmentrudak és fűtőlapok. Az enkausztika ugyanolyan kreatív, mint maga a művész. Nem kell híres festőnek lennie elég, ha csak játékos és uralja a színeket és a teret. Viaszokat tegyen a vasalóra, lehetőleg a felület hosszanti irányában. Természetesen a vasaló fűtött felületére, majd csak ráhelyezi a papírra, és a papír mentén mozgatja akár ívben, akár hátrafelé. A szabály az, hogy soha ne menjen vissza a már beviaszozott pályán. Ha már világos elképzelése van arról, hogyan tovább, akkor már kezdhet kísérletezni. Alkalmazza a viaszokat különböző módon, és mindenekelőtt az első viasz legyen a legfényesebb. Ha merészeli, a viaszokat tetszés szerint felviheti a felületre saját fantáziája szerint. Ha ez mégsem működik az Ön számára, és eredeti alkotást szeretne, használhat nyomtatót egy enkausztikus munka kinyomtatásához. Még egy jó nyomtató is csinálhat művészt Önből.