Tonerek és tintapatronok

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Irodaszerek és iskola
Akciók

Direct Mail (Közvetlen levelezés)

Tudod mi az a Direct mail?

A direkt mail (directmail) a direkt marketing egyik eszköze. Ez egy ajánlatot tartalmazó levél. Gyakran kiegészíthető promóciós anyagokkal vagy rövid tájékoztatással. Néha határos a spam-mal. Kiváló eredményeket ér el, ha valamilyen promóciós kedvezményt kínál. A kedvezményes kuponnak köszönhetően nagyon pontosan tudja értékelni annak előnyeit.

A Direct mailing használatához először be kell szerezni egy ügyféladat-bázist. Hogyan lehet megszerezni? A weboldalon elhelyezhet egy űrlapot a hírlevélre való feliratkozáshoz, amely kedvezményeket, akciókat vagy egyéb érdekes információkat tartalmaz az ügyfelek számára. Használhatja a közösségi hálózatokat, és kérdőívet helyezhet el ott, ahol kedvezményt kaphat vagy terméket nyerhet. Válasszon ötletes szöveget. Hozzon létre különböző verziókat, és küldje el őket bizonyos számú címre, az eredményektől függően, majd folytassa. Ne felejtsük el a kiértékelést, ez a sikeres reklámkampányok alapja.

Egy levél vagy szórólap elég személyes, és ha felhasználja, nagyobb a siker esélye, mint az email marketingnél. Ez a módszer azonban drágább (nyomtatási, terjesztési költségek), és a statisztikákat valamivel rosszabbul értékelik.

Ha összehasonlítjuk az e-maillel. Ott van a legfontosabb téma. Eredetinek, vonzónak kell lennie, az üzenetnek pedig világosnak és tömörnek.

 

 

Hogyan lehet a legjobban kihasználni a közvetlen levelezést

A korábbi évek adatai felhasználhatók a születésnapi ünnepségek megszervezésének népszerűsítésére. Rendelkezik a születésnapi személy születési dátumával, e-mail címével és esetleg fizikai címével. A születésnapi jókívánsággal (plusz köszönettel a tavalyi ünneplésért) küldött levélnek vagy e-mailnek magas a konverziós aránya. Egy másik lehetőség az élelmiszer e-shopban vásárolt vásárlók megszólítása. Egy bizonyos idő elteltével felajánlhat nekik kedvezményt a legutóbb vásárolt árukból, vagy valami pozitívumot.

A közvetlen levelezés előnyei és hátrányai

A közvetlen levelezés előnyei közé tartozik:

- pontos bemérés (olyan személyt céloz meg aki érdekes, akiről információforrással rendelkezik)

- nagyon pontos értékelés

- ez egy személyesebb kommunikáció

- jobb ár választása egy adott ügyfél számára

- gyorsabb tájékoztatás lehetősége az aktuális ajánlatokról

- bármit reklámozni és a versenytársakkal szembeni előnyöket kiemelni

 

A közvetlen levelezés hátrányai a következők:

- nyomtatott lap is, egy szórólap is spamelésnek tekinthető, akárcsak az email

- nehezebb megszerezni a kliens adatbázist

Mikor van a megfelelő idő a Direct Mail szolgáltatásba fektetni?

Figyelembe kell venni, hogy a GDPR változásai miatt hány digitális marketingcégnek kellett megváltoztatnia információs stratégiáját. A direkt mailnek kreatív jövővel kell rendelkeznie. Ennek elsősorban az az oka, hogy a digitális cégek keresni fogják a módokat, hogy kapcsolatba léphessenek fogyasztóikkal anélkül, hogy megsértenének néhány uniós iránymutatást, és a Direct mail az egyik ilyen lehetőség. Bár nem tudjuk megmondani, hogy a GDPR jelentős pozitív hatással lesz-e a direkt mail-konverziókra, azt mondhatjuk, hogy többen fogják fontolóra venni a direkt mailt, mint alternatívát Hogyan kerüljük meg a GDPR-t a digitális marketing számára.

Mennyire hatékony a közvetlen levelezés a mai digitális világban

A Direkt Marketing Szövetség jelentése szerint a fogyasztók 89%-a emlékszik a házalópostára, ami éles összehasonlítás az e-mail marketinggel és hirdetéssel, amelyek megnyitási aránya 17,81%. Ezenkívül a millenniumiak 84%-a bevallotta, hogy olvassa a postaládáján keresztül érkező leveleket, és 64%-uk azt mondja, hogy szívesebben görgetné a leveleit, mint az e-mailjeit. Miért van ez így? Talán azért, mert az e-mail marketing meglehetősen egészségtelen megbélyegzést fejlesztett ki az évek során, elsősorban a spamek, az adathalász e-mailek és a csalások miatt. Az e-mail marketing annyira visszaesett, hogy a millenniumiak 90%-a úgy gondolja, hogy a direkt mail megbízhatóbb, mint az e-mail.

A szórólapok terjesztése továbbra is hatékony

A nyomtatott szórólapok és szórólapok terjesztése a Direct mail alá tartozik, és mindkettő pozitív statisztikát mutat. Valójában 10-ből 9 ember azt mondta, hogy jobban érzi magát, ha tájékoztatást kap a kiskereskedelemről. Természetesen a szórólapkampányok sikere végső soron az Ön által kínált szolgáltatástól vagy terméktől függ. A kutatások szerint az emberek 62%-ának nincs ideje tévéreklámokra, az emberek lehalkítják vagy csatornát váltanak, hogy ne nézzék őket. Figyelembe véve, hogy mennyibe kerülnek a TV-hirdetések, ez nem tűnik hatékonynak a befektetés csekély megtérülése szempontjából.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a szórólapok terjesztése magasabb lenne, mint a többi multimédiás csatornáé, mert minden médiatípus hatékony lehet a saját környezetében. Minden médiaformát másképp fogadnak, és mindegyik megtalálja a célcsoportját.

A szórólapok és miért minősülnek még mindig hulladéknak

Nehéz elhinni, hogy az emberek naponta rengeteg szórólapot kapnak. Az ilyen leveleket kapók 79%-a azonban megtartja azt, vagy legalább megnézi az ajánlatot. Ez ellentétben áll az internetes marketingügynökségekkel, amelyeknél a legalacsonyabb a kinyitási arány (e-mail: 18,05%), és a publikálásnál a legmagasabb (36,59). 

Milyen költségekkel jár

A statisztikák azt mutatják, hogy a címzettek csaknem 80%-a megnézi a postaládájába bekerülő szórólapokat és prospektusokat, míg 23%-uk valóban elolvassa azokat. A kuponokat és kedvezményes ajánlatokat a címzettek 33%-a őrzi meg. Végső soron az ár a levélkialakítás minőségétől, a szolgáltatástól/terméktől és annak használható tulajdonságaitól is függ. Senki sem fog elolvasni olyan szórólapot vagy brosúrát, amely rosszul van megtervezve, vagy nem ad egyértelmű cselekvésre ösztönzést. A direkt mail megéri, ha hajlandó időt fordítani vállalati üzenete megtervezésére és tökéletesítésére. 

Mi vonzza a figyelmet a direkt mail területén

Nyilvánvaló, hogy ha egy szórólapon, brosúrán vagy bármilyen direkt mailen felüti az „ingyenes" szót, az emberek meg fogják nézni, függetlenül attól, hogy mi az „ingyenes" ajánlat. Ezt szem előtt tartva a fogyasztók 71%-a úgy gondolja, hogy az ingyenes minták és ajánlatok hasznosak.

Közvetlen levelezés kontra más multimédiás platformok

A statisztikák azt mutatják, hogy a szórólapok terjesztése nemcsak az egyik leghatékonyabb hirdetési forma, hanem az egyik legköltséghatékonyabb is lehet. Mivel az ügyfelek 48%-a válaszol a szórólap- és prospektushirdetésekre, ez azt jelenti, hogy szinte minden második szórólap vagy prospektus konvertál, ami némi megtérülést jelent.

A direkt mail sokkal tovább tart, mint a többi médiahirdetés. A postai küldemények 38%-a legalább néhány napig a háztartásban marad, 13%-a pedig legfeljebb egy hétig. Figyelembe véve, hogy egy TV-hirdetés élettartama körülbelül 20 másodperc (néha kevesebb), és 1000-szerese a direkt mail árának, könnyen belátható, hogy miért választják többen a direkt mailt.

 

A direkt mailezést egy reklámügynökség kezébe helyezheti, amely pontosan elkészíti az Ön számára megfelelő terméket, és tömegesen kinyomtatja. Ha lassan szeretné elkezdeni, vagy csak korlátozott mennyiségre van szüksége, saját maga is megtervezhet egy szórólapot vagy prospektust, és kinyomtathatja egy kiváló minőségű nyomtatón. Az utolsó dolog, amit meg kell tennie, hogy el kell juttatnia az elérni kívánt célcsoporthoz.