Feltűnőbb nyomtatóhirdetések, hála a hírességeknek


Ha azt gondolja, hogy a nyomtatók reklámozása unalmas, akkor téved. A nyomdaipar reklámvilága lassan más dimenziót vesz fel. Eddig hozzászoktunk a reklámkampányokhoz, ahol a fő szava a terméknek, azaz a nyomtatónak van, annak újításai, paraméterei vagy dizájnja. Manapság a nyomtatógyártók egyre gyakrabban keresik termékükhöz egy általuk ismert, vagy legalábbis érdekes személy úgynevezett "arcát".

Epson

A fejlett Heat-Free technológiájához az Epson vállalat egy kampányt hozott létre Stop Global Warming néven. Ennek a kampánynak a részeként összeállt a tekintélyes National Geographic magazinnal és a jól ismert sarkvidéki kutatóval, Katey Walter Anthony-val, aki a rövid reklámfilm főszereplője volt.

Nem sokkal ezelőtt az ismert sprinter, Usain Bolt tűnt fel az EcoTank nyomtatók arcaként. És ez magáért beszél. Jamaica leggyorsabb egykori sportolója, aki többször nyert olimpiai aranyérmet, reklámklipekben, óriásplakátokon és reklámszalagokon jelenik meg a weben. Ez a sportlegenda az Epson EcoTank tintapatronok nélküli nyomtatók népszerűsítését célzó hatalmas kampány arca. Nagyméretű palackozott utántöltők és kisebb  gondok a kazettákkal – ezek a környezetbarát EcoTank utántöltők – hangzik el Usain Bolt szájából. Az Epson vállalat dicséri az együttműködést ezzel a sportolóval, és maga Bolt is ugyanilyen pozitívan beszél kapcsolatukról.

 

 

Nem Usain Bolt az egyetlen ismert arc a sportvilágban, aki az EcoTank patronmentes nyomtatóit népszerűsíti. Az NBA Hírességek Csarnokának tagja, az ismert kosaras, Shaquille O'Neal reklámvideókat is forgatott az Epsonnak. A tintatartály-rendszerrel rendelkező nyomtatók reklámszpotjai mellett az Epson szkennereit és a márka egyéb termékeit is támogatta.

 

 

Hewlett-Packard

Még más gyártók sem becsülik alá az ismerős arcokkal való reklámozást. A HP nyomtatók biztonságát Christian Slater színész mutatta be Wolf név alatt. 2017-ben az amerikai színész a Mr. Robot című sorozatból vált ismertté, így egy globális nyomtatóbiztonsági kampány arca lett. A reklámsorozat a főszereplőt, Slatert ábrázolja, aki szisztematikusan feltöri a vállalat szoftvereit a postától a tanácsteremig, a figyelmen kívül hagyott sebezhetőségeken és a rosszul védett nyomtatókon és számítógépeken keresztül. 2021-ben a cég újraindította a főszereplő Wolfot, és kiadott egy új reklámot a munkahelyi kiberbiztonságról. Egy idilli külvárost láthat az új reklámsztoriban. Háztartás, ahol a munkát otthonról végzik. Bár a vállalatok nagy erőfeszítéseket tesznek a vállalati hálózatok biztonságossá tételére, az otthoni környezetben nagy a kockázat.

 

 

Christian Slater nem az egyetlen sztár, aki a HP vállalatot népszerűsíti. Egy nagyon sikeres reklámkampány a HP Instant Ink támogatására a HP Print At Night hirdetések szórakoztató sorozata. Ott olyan ismert színészi arcokat is láthatunk, mint például Tom Musgrave a Fargo sorozatból vagy Beth Dover, a Burning Love című valóságshow randevúzási paródiájának ismert színésznője, vagy a Netflix Orange Is New Black című sorozatából.

 

 

Canon

Nemrég láthattuk a Canon egy nagyon szép kampányát, amely Paperboyo instagram-sztárt szólította meg. Ez a kreatív művész nemcsak a Canon PIXMA TS5350 sorozatú nyomtatóját népszerűsítette, hanem a különböző típusú fotópapírokat is.

 

 

A Canon egy nagyon szép reklámkampányt indított az indiai piacon Weddings from Canon néven. Ezt a regionális kampányt kezdetben India néhány kulcsfontosságú piacán mutatták be. A filmet Keralában forgatták, és a tekintélyes rendező, Jimson Joy mellett az indiai filmipar ismert színészei, Mahima Nambiar és Govind Padmasoorya is alakítják. Ez a kampány inkább a Canon fényképezőgépekre összpontosít.

A hírességek nyomtatógyártókkal való együttműködése azonban nem új keletű. 1984-ben az OMNI Magazinban jelent meg a Silver Reed írógép és nyomtató promóciós hirdetése, amit Martina Navrátilová, a nagyon sikeres világteniszező képviselt.

Infoline (HÉ - PÉ: 8:00 - 15:30)