Hogyan éljük túl a forró nyarat az irodában


A nyári hónapok igazi meglepetések lehetnek. Várja a nyaralás, és nem kell szenvednie a hőség miatt az irodában, akkor nyert ügye van. Ha nyár végére tervezte a nyaralást, és a legmelegebb nyári napokat az irodában tölti, biztosan jól jön néhány tipp, hogyan élje túl azokat. A nagy melegben a munkafeladatokra való koncentrálás képessége jelentősen csökken, és gyakran jár fejfájással és egyéb egészségügyi problémákkal. Soha nem árt, ha tudjuk, hogyan lehet megelőzni az ilyesmit. Íme néhány egyszerű tipp, amelyek segítenek jobban kibírni a nagy hőséget.

 

6 tipp, hogyan kezeljük a hőséget a nyári napokon az irodában

 

Válasszon szellős ruházatot

A megfelelő ruhaválasztás megóv a napsütéstől, ugyanakkor egy kicsit elviselhetőbb lesz a munkában a forró napokon. Minden azon múlik, hogyan viszonyítja ruházatát a hőmérséklethez. Válasszon légáteresztő természetes szálakat, például lent vagy pamutot. Egyes szintetikus anyagok is megfelelőek, mert felszívják a nedvességet és hűsítő hatást fejtenek ki a bőrön. Ha már izzad, a legjobb, ha az izzadt ruhát azonnal szárazra váltja. A cserepóló, ha kell, mindig jól jön.

 

Szellőztetés a megfelelő időben

A leghatékonyabb a szellőztetés úgy, hogy reggel kinyitjuk a szoba összes ablakát, amíg a hőmérséklet meg nem emelkedik. Ha a külső hőmérséklet emelkedni kezd, jobb, ha az ablakokat zárva tartjuk és a redőnyöket lehúzzuk, ha lehetséges. Napközben magas hőmérsékleten csak felforrósított levegőt enged befelé, ami nem jó.

 

Vigyázzunk a napsütésre délben

A forró napokon, amelyeket trópusi hőség jellemez, mindenképpen kerülje a déli napsütést. Ebédidő van, de ha lehetséges kerülje a közvetlen napfényt. Ha a munkahelyen kívül megy ebédelni, és ki kell mennie a napra, ne felejtse el fejfedőjét és UV-szűrős napszemüvegét.

 

A folyadék az alapot jelenti

Biztosan nem kell senkit emlékeztetni arra, hogy nagyon fontos az elegendő folyadékbevitel. És ez nem csak a forró nyári napokon érvényes. Kánikulában és különösen akkor, ha a hőmérők higanyszála emelkedik, növelni kell a folyadékbevitelt. Legalább 2-3 literre van szüksége a szervezetnek naponta. A legjobb tiszta vizet, ásványvizet vagy gyümölcsleveket inni. A tiszta vizet citromszeletekkel, uborkával, gyömbérrel és mentalevéllel ízesíthetjük. A nyári tea is nagyon jó ital. Éppen ellenkezőleg, óvakodjon a túl hideg italoktól. Bár azonnali szomjoltó hatásúak, a szervezet a gyors lehűlést a felmelegítéshez szükséges energiamennyiséggel igyekszik kompenzálni. Ha Ön egy vállalatnál dolgozik, a munkáltatójának gondoskodnia kell arról, hogy a munkavállalók ivási rendszere biztosítva legyen mindenki számára, amíg a hőség tart.

 

 

Válasszon könnyű ételeket

A hőség idején a legjobb kombináció a friss gyümölcs és zöldség, ami kíméli a gyomrunkat. A kiadós étkezések és a teli gyomor elfáraszt bennünket és megterheli az emésztőrendszert. Ez beindítja az energia felszabadulását, ami felesleges hőt termel. Nyáron a legjobb a szezonális gyümölcsök és zöldségek után nyúlni.

 

Ne felejtsen el rendszeres szünetet tartani

Nagy hőség esetén több rövid szünet javasolt. Végső soron ez növeli a termelékenységet, ha mindig elegendő energiával rendelkezik.

 

A spray-palack praktikus eszköz

A melegben a legegyszerűbb megoldás egy közönséges spray-palack a bőr hidratálására. A szitálás hatása nagyon kellemes és frissítő.

 

Csukló és arc hűtése

A csukló folyó víz alatti hűtése vagy az arc és a nyak nedvesítése ugyanazt a szolgáltatást nyújtja.

 

Hőforrások csökkentése

Az olyan eszközök, mint a számítástechnika, amely alatt monitorokat, számítógépeket, laptopokat, de nyomtatókat is értünk, működés közben bizonyos mennyiségű hőt termelnek. Ezért csak szükség esetén használja őket. Bár manapság az irodai munka során valószínűleg senki sem nélkülözheti a bekapcsolt PC-t, bizonyos eszközöket igény szerint be lehet kapcsolni. Ez vonatkozik a lámpatestekre is.

 

Klímatizáció és ventilátorok megfelelő adagban

A nyári melegben fontos elkerülni az extrém hőmérséklet-különbségeket a belső és külső területek között. A klímaberendezés befújt levegő hőmérséklete nem lehet több mint nyolc fokkal alacsonyabb a külső hőmérsékletnél. A probléma az, ha a klíma túl alacsonyra van állítva, és megfázhat, ha a hőmérsékletkülönbség meghaladja a tíz fokot . A légkondicionáló nemcsak a helyiség hőmérsékletét csökkenti, hanem a páratartalmat is. Ez a nyálkahártya kiszáradását okozza, és az immunrendszert érzékenyebbé teszi a vírusokkal és fertőzésekkel szemben. Kerülni kell a klíma közvetlen légáramlását a testre is. Ne felejtsen el elegendő folyadékot fogyasztani, és fontolja meg a ventilátor és a párásító kombináció használatát.

 

 

A ventilátor jó módja annak, hogy lehűljünk a megfázás veszélye nélkül. A friss szellő segít elpárologtatni az izzadságot, ami aztán lehűti a testet. Ma már USB-vel működő asztali ventilátorok is léteznek, amelyeket számítógéphez vagy laptophoz csatlakoztathat. Itt is úgy kell elhelyezni a ventilátort, hogy a levegőt ne fújja közvetlenül a fejére. A venilátor nem megfelelő elhelyezése kiszáríthatja a bőrt, a nyálkahártyát és fejfájáshoz is vezethet.

A hőség idején a munkavállalók jogosultak a munkahelyen optimális hőmérsékleten dolgozni, amely nyáron 17 és 27 fok között kell, hogy legyen. Extrém hőség esetén a munkáltatónak biztosítania kell az ivási rendszert a munkaidő alatt. Egyes esetekben, ha a hőség továbbra is fennáll, lerövidítheti a munkaidőt, vagy lehetővé teheti a gyakoribb szüneteket. Ma már nem kivétel az otthoni munkavégzés engedélyezése a nagy melegben. További információkat a hatályos Munka Törvénykönyvében talál.

 

Infoline (HÉ - PÉ: 8:00 - 15:30)