Irodaszerek és iskola

Hogyan járjunk el a nyomtatóban elakadt papír esetén

A nyomtatók gyakran a legváratlanabb pillanatban lepnek meg minket egy hibaüzenettel. Nagyon gyakran előfordulhat, hogy papírelakadásról vagy rossz formátumról szóló üzenetet kap. A mai nyomtatókat úgy tervezték, hogy a felhasználó meg tudja oldani a papírelakadás problémáját. Az alábbiakban egy általános útmutató található a hibaelhárításhoz és a papírelakadás megszüntetéséhez egy vagy több helyen. Bár a legtöbb modern nyomtató hasonló kialakítású, előfordulhat, hogy a nyomtató gyártmányától és modelljétől függően kissé módosítani kell ezeket a lépéseket.

 

 

Ha lehetséges, kerülje az elakadt papír kihúzását az elülső fedél alól, mert ez károsíthatja a nyomtatót. Ehelyett húzza ki a nyomtatóból hátulról vagy egyenesen a papíradagolóból.

 

Hogyan járjunk el

 

- Távolítsa el az elakadt papírt a bemeneti adagolótálcából

- Távolítson el minden laza papírt az adagolótálcából

- Nyomja meg a Folytatás gombot a nyomtató elején

Ha eltávolítja az elakadt papírt győződjön meg arróol, hogy a nyomtató mechanikus része szabadon mozog e. Ha a probléma továbbra is fennáll, folytassa az alábbi lépésekkel.

- Egyenként óvatosan távolítsa el az elakadt papírt, a közepétől kezdve

- Győződjön meg arról, hogy nem maradt papír a nyomtatóban

 

Távolítsa el az elakadt papírt a nyomtató hátulsó részéből

Ha nem tud hozzáférni az elakadt papírhoz a bemeneti adagolótálcában, kövesse az utasításokat a papír eltávolításához a nyomtató hátuljáról. A nyomtató hátulján általában van egy hátsó hozzáférési panel vagy egy duplex egység. A hátsó papíradagoló típusa a nyomtató gyártmányától és típusától függően változik. Ha nem találja vagy nem tudja eltávolítani  a hátsó hozzáférési panelt, további részletekért nézze meg a nyomtató gyártójának webhelyét.

 

- A hátsó hozzáférési panel eltávolítása

- Keresse meg a reteszt vagy a hozzáférést a nyomtató hátulján, a panel közelében vagy a panelen

- Távolítsa el a panelt, és óvatosan húzza ki az elakadt papírt

- Keresse meg és távolítsa el a kis papírdarabokat

- Tegye vissza a helyére és rögzítse a hátsó panelt

- Az elakadt papír eltávolításához távolítsa el a duplex tartozékot

- Nyomja meg egyszerre mindkét RELEASE gombot a modul mindkét végén, és vegye ki

- Távolítsa el a panelt, és óvatosan húzza ki az elakadt papírt

- Keresse meg és távolítsa el a megmaradt kis papírdarabokat

- Tolja vissza a modult és pattintsa a helyére

 

Ha a probléma továbbra is fennáll, próbálkozzon a következő lépésekkel

- Nyomja meg a modul tetején található gombot és nyissa ki az ajtót

- Távolítsa el a panelt, és óvatosan húzza ki az elakadt papírt

- Keresse meg és távolítsa el a megmaradt kis papírdarabokat

- Csukja be a modul hátsó ajtaját

 

Az elakadt papír kihúzása az elülső fedél alól

Ha az előző lépések mindegyike sikertelen volt, megpróbálhatja eltávolítani az elakadt papírt úgy, hogy óvatosan és lassan húzza ki az elülső fedél alól. Ez a lépés általában nem ajánlott, és csak a legvégső megoldás lehet, mert károsíthatja a nyomtatót.

 

Tipp Önnek

Ha lézernyomtatóval rendelkezik, előfordulhat, hogy el kell távolítania a festékkazettát, mielőtt teljesen hozzáférhet a papírhoz. Győződjön meg arról, hogy a nyomtató mechanizmusa szabadon mozoghat. Húzza ki a nyomtatót a tápkábel elektromos aljzatból való kihúzásával. Figyelje meg a sávot, és ellenőrizze, hogy az teljesen a nyomtató jobb oldalára mozdul-e, és nincs-e szem előtt. Ha a mechanizmus elakadt, ne erőltesse, mert ez károsíthatja a nyomtatót. Ha az elakadt papírt eltávolította, lépjen a nyomtató tesztelő részéhez.

 

- Óvatosan vegye ki a tintapatronokat, festékkazettákat

- Vegye ki az összes papírt az adagolótálcából a tálca eltávolítása nélkül

- Távolítsa el a duplex egységet (modult) vagy a hátsó ajtót

- Ujjaival három teljes fordulattal fordítsa el a görgőket a nyomtató teteje felé

- Helyezze vissza a duplex egységet (modult) vagy a hátsó ajtót

- Helyezze be a patronokat

- Csatlakoztassa és kapcsolja be a nyomtatót

 

A nyomtató alapbeállítása és tesztelése

Az elakadás megszüntetése, a papírtörmelék eltávolítása és a nyomtató mechanizmusának zökkenőmentes mozgása után tesztelje a nyomtatót. Tegyen papírt az adagolótálcába, és csúsztassa a helyére. Nyomtasson ki egy tesztoldalt önteszt végrehajtásával. Az önteszt általában elindítható a "Folytatás" gomb lenyomásával és nyomva tartásával, amíg a nyomtató el nem kezdi a nyomtatást.

 

Ha a problémák továbbra is fennállnak

Ha a nyomtató továbbra is jelzi azt , hogy a papír a fenti lépések végrehajtása után is elakadt, akkor a nyomtatónak hardverproblémája lehet. A hibás görgő vagy a papíradagoló mechanizmus egyes részei azt érzékelik a nyomtatóban, hogy papírelakadás történt. Néha a nyomtató újraindítása vagy a gyári beállítások visszaállítása segíthet. Ha még ez sem segít, és a hibaüzenet folyamatosan megjelenik, akkor nincs más hátra, mint a nyomtató javítása. Egyes nyomtatók alacsony árai miatt az olcsóbb modellek nyomtatójavítása helyett megéri új nyomtatót vásárolni.

 

A papírelakadás megelőzése a nyomtatóban

Ha gyakran tapasztal papírelakadást, a következő lépések segíthetnek megelőzni ezt. Ha a nyomtató rendelkezik papírtálcával, ne töltse meg a tálcát maximálisan. A papírtálca túltöltése gyakran okoz papírelakadást.

Sok nyomtató rendelkezik csúszó mechanizmussal, amely lehetővé teszi különböző típusú és méretű papírok adagolását a nyomtatóba. Ha az adagoló nincs megfelelően elhelyezve, az papírelakadást okozhat.

Használjon szabványos irodai papírt. A hajtogatott, jelölt és speciális papírok gyakran okozhatnak elakadást, mert szabálytalan méretűek. Ha nem biztos abban, hogy a nyomtató mely papírtípusokat fogadja el, tekintse meg a nyomtató dokumentációját.

Ha fotópapírt használ, győződjön meg arról, hogy a nyomtató típusának megfelelő papírt használ e. Különféle papírtípusok léteznek lézer- és tintasugaras nyomtatókhoz egyaránt. Nem megfelelő típusú papír használata károsíthatja a nyomtatót.

 

Ha több oldalt nyomtat, ne keverje össze a papírméreteket!

Győződjön meg arról, hogy a nyomtató papírja megfelelően van betöltve a nyílásba vagy a tálcába. Nyomtatás előtt győződjön meg arról, hogy nincs szennyeződés a nyomtatóban. Korábbi papírelakadás, elszakadt papír, címkenyomtatás vagy egyéb idegen tárgyak a nyomtatóban ismétlődő papírelakadási problémákat okozhatnak.