Tonerek és tintapatronok

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Irodaszerek és iskola
Akciók

Metaverzum, tényleg?

Nagyon szeretnénk egy alternatív világot

Az olyan kifejezések, mint a kiterjesztett valóság AR, vagy a virtuális valóság VR, már régóta ismertek számunkra. A virtuális világ kapcsán legfeljebb filmekben vagy a Second Life játékban találkozhattunk vele. Ilyen  jellegzetes megnevezése van egy népszerű online játéknak, amelyben a létrehozott avatart felhasználhatja a virtuális digitális világban való létezéshez. Ezen az alapon több olyan játék van, ahol számítógépes karakterként alternatív életet élhet, bár korlátozott formában. Játékosként végigsétálhat a virtuális világban, építkezhet és barátokat is szerezhet.

Nem Meta, mint Meta

Mark Zuckerberg néhány héttel ezelőtt bejelentette, hogy a Facebook közösségi hálózat jövője a „közeli" időszakban jelentős átalakuláson megy keresztül, és Metaverzum-má (METAVESRE) alakul át. Hogy ezt komolyan gondolja bizonyítja az is, hogy  a Facebookot lefedő céget viszonylag gyorsan átnevezte Meta-ra. A felhasználók már észrevették ezt a változást a szolgáltatásokban és alkalmazásokban. Az új átnevezéshez új logó is készült.

 


 
Az új logó nem maradt kritika nélkül. Gyakran hasonlítják össze a migrén kezelésével foglalkozó M-sense cég logójához. Itt igazán érdekes hasonlóság áll fennt. Meg kell jegyezni, hogy a Facebook közösségi hálózat neve nem változik. Ez csak a végső lefedő céget, vagy ha úgy jobban tetszik, a Facebook anyavállalatát változtatja meg a Meta névre, és ez  alá tartozik a Facebook, az Instagram, a WhatsApp és más olyan szolgáltatások, mint a Facebook Portal vagy az Oculus Quest.
 

Ready Player One

De térjünk vissza ahhoz, amit Zuckerberg a Facebook közösségi hálozatán tervez. Az ő víziója, a Metaverzum egyfajta mindannak az összeköttetését jelenti, amit a felhasználók a közösségi hálózatokon tesznek. A virtuális és a kiterjesztett valóság állítólag sokat segít nekik. Ez egy valamilyen alternatív élet lesz, vagy menekülés a valódi életünk elől? 2018-ban megjelent egy amerikai sci-fi film, Ernest Cline Ready Player One című könyve alapján (a könyv 2012-ben jelent meg). Zak Penn forgatókönyve alapján Steven Spielberg rendezte. A történet 2045-ben játszódik, és az emberiség nagy része használja az OASIS-t, ami egy virtuális valóság szimuláció. Egyfajta menekülés a valódi barátságtalan világból a virtuális valóság szórakoztató univerzumába. Mennyire ihlette meg Mark Zuckerberget ez a történet, akár film, akár könyv formájában, akár a 90-es évek Snow Crash című sci-fi regénye? És hasonló sors vár ránk, hogy a digitális virtuális valóság menekülés és menedék lesz számunkra?
 

Hogyan látja ezt Mark Zuckerberg 

A Facebook alapítójának elképzelése mindennek az összekapcsolásában rejlik(ez a meta görög szó igazi jelentése), nem csak a szórakoztatásban. Az üzleti találkozóknak, a kreativitásnak, a vásárlásnak és sok más tevékenységnek a virtuális világ részévé kell válnia. Ezt a világot pedig decentralizálni kell egyetlen szervezet irányítása nélkül, a kriptovaluta fizetések támogatásával. A Metaversumnak össze kell fognia számos vállalat együttműködését. A kriptovaluták támogatása mellett előfeltétele van a 3D avatarokat és azok kereskedelmét takaró NFT tokeneknek is, mint például az NFT. Zuckerberg 10 milliárd dollárt különített el erre a projektre. Valószínűleg a következő évtizedben az emberek többsége az internet teljesen magával ragadó 3D-s verziójában tölti majd az idejét, amely nem csak a Meta hardvert, hanem más cégek által készített eszközöket is tartalmaz. Nagy a nyomás nehezedik a fejlesztőcsapatokra. Olyan technológiát várnak tőlük, amely egy napon lehetővé teszi, hogy egy virtuális térben teljes értékű avatárként jelenjen meg, vagy mint önmagunk hologramjaként a világ bármely pontján élő barátaink valódi nappalijában.
 
 

Hogyan értelmezzük a Metaverzumot

Tekinthetjük egymáshoz kapcsolódó digitális világok vagy terek sorozataként, hol a virtuális valóságban, hol egy közösségi hálózaton keresztül, és néha valós idejű referenciapontokat tartalmaznak a fizikai világban. A szoftver, amely Zuckerberg Metaversum megközelítésének középpontjában áll, a Horizon nevet viseli. Jövőre a vállalat azt tervezi, hogy bemutatja a Project Cambriát, a Connect-en bemutatott csúcskategóriás vegyes valóságos headsetet, amely a virtuális grafikát a valós világgal színesben ötvözi. Az arcok és a szemek követésén alapul, hogy valósághűbb megjelenítést tegyen lehetővé az avatarok számára.

A Nazaré nevű AR-szemüveg is fejlesztés alatt áll. Bár nem elérhetők, Zuckerberg széles körben használhatja őket, akárcsak a mai mobiltelefonokat. Az ötlet az, hogy ellentétben a VR headsetekkel, amelyek    Önt kiemelik a valós világból. A nazaré úgy fog kinézni, mint egy közönséges szemüveg, amelynek kijelzői képesek lefedni a körülöttünk lévő számítástechnikai világot.
Nem teljesen világos, hogy ez a termék a Metaversumnál eléri-e azt, amit Zuckerberg tervez, de kétségtelen, hogy ez egy merész lépés. A metaverzum lényegében új, maximalista irányt ad Zuckerbergnek a mozgáshoz. Az idő eldönti, hogy ez mennyire kivitelezhető.
 
Mark Zuckerberg azt mondta, hogy új márkaidentitásra van szüksége, amely közvetlenül illeszkedik ahhoz a jövőképhez, amelyen dolgozik. Van egy bizonyos cél a márkaidentitás magasabb szintjén, majd van egy technikai és funkcionálisabb cél. A magasabb szint az, hogy a Facebook a közösségi média ikonikus márkája. Az emberek azt hiszik, hogy ez egy közösségi média vállalat, de a vállalat úgy gondolkodik önmagáról, hogy ők egy technológiai vállalat, amely olyan technológiákat hoz létre, amelyek segítik az embereket, hogy kapcsolatba lépjenek egymással.
A virtuális világ létrehozásának ötlete már régóta megjelent néhány játékban. Az első tippek a népszerű Sims játékhoz, vagy bizonyos értelemben a World Of Warcrafthoz nyúlnak vissza. Később nagyon érdekes lett a már említett Second Life. Ma a Roblox nagyon népszerű a virtuális világok elve alapján. Saját avatarja van, amellyel különféle virtuális tereket látogathat meg. Létrehozhatja a sajátját, amelyre meghívhatja a barátait. Kiegészítőket, ruhákat vásárolhat, és ha ügyes, készíthet és árulhat kiegészítőket a roblox pénzzel. A Metaverzumnak mindezt sokkal nagyobb és sokkal tökéletesebb változatban kellene kínálnia. Ez Mark Zuckerberg elképzelése, és az idő eldönti, hogyan valósítható meg.