Tonerek és tintapatronok

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Irodaszerek és iskola
Akciók

Nyomtatási problémák

Habár a nyomtatókat hosszú távon megbízható eszköznek tekintik, mégis sok gondot okozhatnak. Különböző problémák és hibaüzenetek fordulhatnak elő. Leggyakrabban ezeket a problémákat nagyon gyorsan orvosolni lehet, és a felhasználó ezt maga is megteheti. Ebből a célból a gyártók közvetlenül a kézikönyvben adnak tanácsot arról, hogy mit kell tenni nyomtatási problémák esetén. Egyes információk általános hibákra vonatkoznak, de egy adott nyomtatómodell vagy modellsor hibakódjára is vonatkoznak. Ha a felhasználó nem találja ezeket az információkat az eszköz kézikönyvében, akkor is használhatja a nyomtatótámogatás elérhetőségeit.

 

A nyomtatási problémák megoldása a Canon PIXMA TS74x nyomtatón

Ma megvizsgáljuk a leggyakoribb problémákat, amelyek a Canon PIXMA TS74xx modellcsaládból származó Canon nyomtatókkal fordulhatnak elő. Hogyan lehet eltávolítani őket, anélkül, hogy szervizközpontot kellene bevonni. Bizonyos esetekben a hiba súlyosabb lehet, és a felhasználó maga nem tudja kijavítani. Ekkor van soron a konzultálás ideje támogatással vagy a szervizzel.

 

A nyomtató nem kapcsol be

Ha a nyomtató nem kapcsol be, a bekapcsoláshoz nyomja meg ismét az ON / OFF gombot. Ellenőrizze az áramellátást, hogy a kábel megfelelően csatlakozik-e az eszközhöz és a csatlakozóhoz. Húzza ki a nyomtatót kb. 2 percig, majd csatlakoztassa újra és kapcsolja be. Ha ezek egyike sem segít, és a nyomtató még mindig nem kapcsol be, és az állapotjelző LED nem világít, keresse meg a szervizt.

 

A nyomtató ismételten vagy váratlanul kikapcsol

A nyomtató kikapcsolhat, ha beállította, hogy egy bizonyos idő után automatikusan kikapcsoljon. Ha eltelik ez a bizonyos időszak akkor a nyomtató kikapcsol. Ha nem akarja használni ezt az opciót, kapcsolja ki közvetlenül a nyomtató kijelzőjén. A menüben válassza ki a beállításokat, egyéb beállításokat, az öko beállításokat, az energiatakarékossági beállításokat. Ott kapcsolja ki az áramellátás automatikus kikapcsolásának lehetőségét.

 

A nyomtató a menüt egy másik nyelven jeleníti meg az LCD kijelzőn

Ha a nyomtató szlovák vagy cseh nyelvi támogatással rendelkezik, kiválaszthatja a menü lokalizációját az SK / CZ nyelven. Alapértelmezés szerint a legtöbb eszköz az alapértelmezett ENG nyelvvel rendelkezik. Az első futtatáskor választhat a nyelvi lehetőségek közül. Ha rossz nyelvet lát, vagy megerősítette az alapértelmezett nyelvet, megváltoztathatja azt. Lépjen a kezdőképernyőre (a "vissza" gomb ismételt megnyomásával is eljuthat oda). A "Kezdőképernyőn" nyomja meg az OK gombot, nyomja meg a lefelé mutató nyíl és az OK gombot 3-szor, nyomja meg ismét ugyanazt a nyilat és 6-szor az OK gombot. Ezután a nyílbillentyűkkel (fel / le) válassza ki a menü nyelvét a kijelzőn, és hagyja jóvá az OK gombbal.

Problémák a nyomtató USB-csatlakozásával és kommunikációjával

Ellenőrizze, hogy a nyomtató be van-e kapcsolva és megfelelően van-e csatlakoztatva mind az eszközön, mind a számítógépen található USB-kábellel. Számítógépén ellenőrizze az eszközillesztő beállításait (a nyomtató ikonjára kattintva), hogy a "Portok" fülön engedélyezve van-e a duplex támogatás (lap, portok, nyomtatótulajdonságok, kétirányú támogatás engedélyezése). Természetesen telepítenie kell a megfelelő nyomtató-illesztőprogramot.

 

A nyomtató nem nyomtat

Először is ellenőrizze, hogy a nyomtató be van-e kapcsolva és be van-e kapcsolva az elekktromos hálózatba. Az állapotjelző LED-nek és az LCD-kijelzőnek világítania kell.

Ellenőrizze, hogy a tintapatronok (fekete, háromszínű) megfelelően vannak-e behelyezve. A patronokat teljesen be kell tolni.

Ellenőrizze a nyomtató csatlakozását, az USB-kábelt, és ha LAN-on vagy Wi-Fi-n keresztül csatlakozik, akkor a hálózati használat beállításait.

Győződjön meg arról, hogy a számítógépen az alapértelmezett nyomtatóként kiválasztott nyomtatót használja. Az alapértelmezett nyomtatónak a Canon PIXMA TS74xx modelljének kell lennie.

Ellenőrizze, hogy van-e elegendő papír a nyomtatáshoz az adagolótálcában.

Néha a nyomtatási sorban lévő gyors ütemű nyomtatási feladatok is problémát okozhatnak. Távolítsa el a nem kívánt vagy az ismétlődő nyomtatási feladatokat.

 

  

 

 

 Tintával kapcsolatos problémák

Először is ellenőrizze a nyomtató tintaszintjét. Ha kifogy a tinta, cserélje ki a patront egy újra. Ezt ellenőrizheti közvetlenül a készülék kijelzőjén. Kapcsolja be a nyomtatót, nyomja meg az OK gombot, és válassza a "becsült tintaszint" lehetőséget. A színes és a fekete patron megjelenik a kijelzőn. Ha felkiáltójel jelenik meg a patron mellett, a patronban kevés a tinta. Ha egy kereszt jelenik meg, a tinta már elfogyott. Ha a patronban a tinta rendben van, a szint állapotát grafikusan láthatja. A számítógép állapotát a nyomtató beállításaiban is ellenőrizheti.

 

 Hogyan kezeljük a papírelakadásokat és egyéb hibákat

 A nyomtató hibakódot jelenít meg problémák esetén:

 1000 - Nincs papír a hátsó tálcában, a papíradagolóban, vagy nincs megfelelően betöltve. Ellenőrizze, hogy a betöltés megfelelő-e, egyenesítse ki a papírt, töltse be a papírt és hagyja jóvá az OK gombbal.

1200 - a szkenner fedele nyitva van.

1300 - nincs papír az elülső tálcában, vagy helytelenül van betöltve. Ellenőrizze a papír állapotát, töltse be, vagy igazítsa ki a papír elhelyezését a vezetők segítségével. Ha a papír elakad a hátsó papíradagolóból történő adagoláskor, lassan húzza ki a papírt a kijárat hátuljáról vagy előlapjáról, ahol jobban elérhető. Próbálja meg lassan és egyenletesen kihúzni, hogy ne tépődjön el. Ha még ennek ellenére sem sikerül, nyomja meg a "Stop" gombot, majd kapcsolja ki és újra be a nyomtatót. Néha a papír automatikusan kimozdul a bekapcsoláskor.

 

1401 - A FINE tartály a tintapatronokhoz nincs behelyezve, vagy helytelenül van behelyezve. Ellenőrizze az állapotot, és helyezze be a tartályt. Ha a hiba továbbra is fennáll, a tartály lehet megsérülve.

1430 - A nyomtató nem ismeri fel a FINE tartályt. Távolítsa el, és helyezze vissza megfelelően a nyomtatóba.

1485 - Nem a megfelelő tintatartály van behelyezve. A nyomtató nem kezd nyomtatni, mert a tintatartály nem kompatibilis a nyomtató modelljével.

1650 - Annak ellenére, hogy a tintapatront helyesen választották ki, a nyomtató nem ismeri fel. Ellenőrizze a tartály és a nyomtató kompatibilitását, majd telepítse vissza.

 

A nyomtatás megszakításához mindig használja a "STOP" gombot.

1651 - A nyomtató nem működik megfelelően, és nem nyomtat, mert nem tudja ellenőrizni a tintapatron állapotát.Állítsa meg a nyomtatást  a "STOP" gombbal, és ellenőrizze a tintaszintet.

1686 - tintahiány. A tintaszint-érzékelő funkció nem képes észlelni az állapotot, a fennmaradó tintaszint nagyon alacsony. Ha biztos benne, hogy van még tinta a kazettában, nyomja meg és tartsa lenyomva a "Stop" gombot min. 5 másodpercig.

1687 - A tintapatron nincs megfelelően behelyezve. Ellenőrizze a tintapatronokat a tartályban, és rögzítse őket biztonságosan a tartály fedelével. Csukja be a szkenner egységet (felső fedél).

1688 - Tintahiány-jelentés. A patronban elfogyott a tinta, ezért újat kell cserélni.

1890 – nem eltávolított és odaragadt szállítószalagok, valamint egyéb anyagok. Az első kicsomagolás után a nyomtatóról el kell távolítania a szállító, védő anyagokatt.

2110/2113/2114 - Jelentések a nyomtatónál regisztrált tálcára történő nyomtatás helytelen papírméretének vagy típusának beállításáról.

4103 - A nyomtató nem indítható el a jelenlegi beállításokkal. Nyomja meg a "STOP" gombot az aktuális beállítások megváltoztatásához és a nyomtatási feladat megismétléséhez.

5011/5012/5200 - Nyomtatóhiba történt. Ez a hibaüzenet kód nem pontosan határozza meg a hibát, de figyelmeztet, hogy a nyomtató nem működik megfelelően. Kapcsolja ki a nyomtatót, és húzza ki a hálózatból egy ideig. Csatlakoztassa újra és kapcsolja be.

5100 - Nyomtatóhiba történt. Törölje a nyomtatást a "STOP" gombbal, és kapcsolja ki a nyomtatót. Győződjön meg arról, hogy a készülékben nincs védőanyag, az elakadt papír nem akadályozza a FINE  tartály tartójának elmozdulását, illetve a nyomtatás egyéb akadályait.

Számos hibakódos üzenet található  néhány hasonló problémához kapcsolódva, de más nyomtatási munkafolyamatban keletkeznek. Ezért 6000-es hibakódú papírelakadással is találkozhat.

 C000 hiba esetén kapcsolja ki a nyomtatót, húzza ki, majd csatlakoztassa újra és újra.

Ha az 5B02 hibaüzenet jelentkezik, akkor szervizre van szükség.

Ez csak néhány alapvető hiba,ami előfordulhat. Problémák akkor is felmerülhetnek, ha a nyomtató-illesztőprogramokat nem megfelelően töltik le, ha problémák vannak a telepítéssel, a nyomtató hálózatra csatlakoztatásával stb. A kézikönyvben mindig megtaláljuk legalább az alapvető lehetőségeket a probléma megoldására.

Ha a problémát a fenti hibák estén nem oldódnak meg, vegye fel a kapcsolatot a gyártó támogatásával vagy forduljon közvetlenül a megfelelő Canon szervizközponthoz. Ha a készülékére szavatosság vonatkozik, kérjük, lépjen kapcsolatba az eladóval, aki tájékoztatni fogja Önt a panasztételi eljárás további lépéseiről.