Irodaszerek és iskola

Nyomtatók, nyomtatás és új trendek

A digitalizálás elterjedése megállíthatatlan, és ezzel minden ágazatnak közvetlenül foglalkoznia kell, ideértve a nyomtatást is. Még a nyomtatók gyártásának régóta fennálló tradícióival rendelkező vállalatoknak is alkalmazkodniuk kell, ha jó piaci helyzetüket akarják fenntartani. Messze egy kis frissítés, amely hozzáadja a teljesítményjavító eszközöket és néhány újabb funkciót, nem elég. Már tavalyi év is megmutatta, merre irányul a nyomtatás , és hogy ez nem kerülheti el a digitális technológiákkal való egyre szorosabb kapcsolatot. Mit várhatunk el?

Papír vs digitalizálás

A nyomtatás és a digitalizálás közötti szoros kapcsolat ellenére a papírra nyomtatás továbbra is kívánatos megoldás egyes iparágak számára, és ez a helyzet alig változik. Kezdve a nyomtatott könyvekkel, folyóiratokkal, újságokkal és a hirdetéssel. Itt mondhatjuk, hogy továbbra is kell számolni a papíron történő nyomtatás ideálisabbnak vagy legalábbis a digitális technológiával egyenértékűnek tűnésével. De bár ez jövőképnek tűnik, talán a jövő meglepetést készít számunkra hibrid nyomtatás formájában, ha ezt ennek nevezhetjük. Papírra fog nyomtatni, beépített digitális résszel. Ha nem tudja elképzelni, valami olyan, mint Harry Potter újsága. Vagy a Lifeprint vállalat által használt technológia. Az MPS-szolgáltatóknak több helyük lesz az integrált papír- és digitális munkafolyamat-szolgáltatások nyújtására. Jó példa erre a Xerox és a ConnectKey, amely az alkalmazásokat könnyedén és gyorsan áthidalja a papírtól  a digitális formáig.

 

Mesterséges intelligencia és intelligens munkahelyek

AI (mesterséges intelligencia) - lassan kezd megjelenni az intelligens nyomtatókban és a multifunkciós készülékekben. A Hewlett Packard vagy a Xerox az első olyan modellek a piacon, amelyek hangsegédekkel működnek együtt. Ebben a tekintetben erősebb együttműködésre vagy partnerségre számíthatunk olyan vállalatokkal, mint a Google és az Amazon. Mindkettőnek megvan a saját hangsegéd-megoldása, amely a piacon a mesterséges intelligenciát használja. A létező harmadik hangsegéd a Siri, az Apple- től. Ez az alternatíva is lehetséges. A nyomtatók mesterséges intelligenciája jelentősen egyszerűsítheti és megkönnyítheti a jövőben a különféle feladatokat. Az intelligens háztartások példáját követve intelligens munkahelyek keletkeznek, amelyek majd törvényszerűen foglakoznak a nyomtatókkal és az üzleti nyomtatással.

A felhőalapú szolgáltatások és az informatikai ismeretek kulcsfontosságúak

Az utolsó kutatások azt mutatják, hogy a vállalatok fokozatosan előnyben részesítik az informatikai szolgáltatókat a hagyományos nyomtatószolgáltatókkal szemben. Ha a vállalatok maguk meg akarják őrizni pozíciójukat, vagy partneri tapasztalattal rendelkező IT szolgáltatókkal együttműködve, akkor ki kell bővíteniük termék-, szolgáltatás- és biztonsági portfólióikat a szolgáltatások között. A felhőalapú nyomtatási szolgáltatások kezelése ebben az évben még fontosabbá válik, és nem félünk azt mondani, hogy ez prioritás. Használatának köszönhetően a vállalatok alacsonyabb nyomtatási költségeket és több szerver kezelésének alacsonyabb terheit fogják elérni. Ez lehetővé teszi az ügyfelek közötti jobb együttműködést a nyomtatási szolgáltatásokhoz való rugalmas és olcsóbb hozzáférés révén. Ez javítja az SMB-k ügyfelekhez való hozzáférését, mint az SMB-k. Az első társaság, amely ebbe az irányba halad, a Xerox, a Lexmark és a Ricoh, valamint a Y Soft.

 

Nyomtatás biztonsága és az egyre bővülő számítógépes támadások

Még a nyomdaipar sem kerülné el a számítógépes támadásokat, így a nyomtatás biztonsága kulcsfontosságú tényező az üzleti világban. A jelenlegi nyomtatási környezet védelme egyre igényesebb a kifinomultabb támadások, valamint a régi és az új eszközök keverése miatt a vállalati környezetben. Jó lépés volt a GDPR, ami legalább a nyomtatási biztonság javulásához vezetett. Arra számíthatunk, és a gyártóknak közvetlen szükségessé válik a biztonsági elemek közvetlen beillesztése a berendezésekbe, és a nyomtatási biztonsági szolgáltatások egyre növekvő kiterjedése. Néhány vállalat már megtette ezt a lépést, különösen a nyomtatók és az üzleti többfunkciós készülékek területén. Ez egy folyamatosan bővülő terület, kezdve magukkal az eszközökkel (nyomtatók, többfunkciós készülékek, szkennerek, faxok), a vállalati hálózaton keresztül, és elérve a felhőt, amelyben a támadók sebezhetőségeket találhatnak. A teljes nyomtatási infrastruktúrát az elejétől a végéig ki kell építeni a megfigyelés, az érvényesítés és az erős biztonság érdekében. A közeljövőben ez lesz a nyomtatási biztonság trendje, és a gyártóknak ki kell bővíteniük szolgáltatásaikat, hogy a nyomtatási biztonságot az informatikai struktúra többi részével együtt biztonságossá váljanak.

 

Nagy adatok a háttérben

Noha a nagy adatok vagy a nagy adatszolgáltatási lehetőségek óriási potenciállal bírtak a nyomdaipar számára, a gyártók túlnyomó többsége ezt nem használta ki. A nyomtatók gyártásával vagy a nyomtatási szolgáltatásokkal kapcsolatban álló nagyvállalatok még mindig nem használják fel az összes adatot az információgyűjtéshez, mind a vevőkről, mind a piacról általában, így nem tudnak új szolgáltatásokkal reagálni. Azok a gyártók, amelyek ingyen szállították a nyomtatópatronokat, elég közel voltak ahhoz, hogy a tinta vagy a festék fogyasztásának adatait feldolgozzák. Némi haladást ért el a Ricoh vállalat, amely átfogó elemzési szolgáltatásokat kínál, amelyek elősegíthetik az intelligens munkahelyek felépítését.

Az új tendenciák milyen mértékben mutatják be közvetlenül a nyomtatóipart

Mindenekelőtt tudatosítanunk kell, hogy az újítások dinamikus növekedése és a digitalizáció különböző ágazatokban történő bevezetése ellenére a nyomdaipar kissé óvatosabb az új trendek bevezetésében. Miközben a felhasználó megvásárolja a márkától származó új mobiltelefon-modellt, mintha parancsra tenné, az új nyomtató modellnél ez nincs így. Szó szerint forradalmi innovációnak kellene lennie, hogy ez ugyanúgy történjen. Ezért a nyomtatógyártók nem annyira érdekeltek az innovációban. De nem térhetnek ki  az általános tendencia elől, mert elveszítenék a piaci pozíciójukat és versenyképességüket. És itt az új trendek arra késztetik őket, hogy ne maradjanak le. A szolgáltatásváltás és a hálózatok közötti megosztás továbbra is vonzó marad  számukra. Hasonlóképpen, a leggyorsabb hozzáférés a szolgáltatásokhoz. Sok eladó már kínálja saját felhőalapú szolgáltatásait az alapcsomagban, de mivel a felhasználó maga mindent egy kalap  alatt akar megvenni, ezért a többi vállalat szolgáltatásait egyre inkább összekapcsolják. Formatervezés? Itt már kételkedők vagyunk a vállalati nyomtatás iránt. A vállalati nyomtatóeszközök minimálisan változtatják meg a kialakítást. Inkább a beállításra és működésre helyezik a hangsúlyt. De meglepődhetünk  az otthoni nyomtatóknál, ahol több lehetőség van a formatervezés innovációjára. Bátrabb tervezést várhatunk el a kis azonnali fotónyomtatók és a hordozható eszközök számára. De az elkövetkező években biztosan nem találkozunk ezen a téren a futurizmussal.

Ezek a trendek átalakíthatják a nyomdaipart. A gyártók feladata, hogy gyorsan meghatározzák az új trendeket programjukban. A digitális biztonság és a mesterséges intelligencia megjelenése ugyanolyan döntő jelentőségű, ha meg akarják őrizni a piaci helyüket.