Tonerek és tintapatronok

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Irodaszerek és iskola
Akciók

Papír vs e-kommunikáció és a környezetre gyakorolt hatás

A „Go Paperless", a „Go Green" és a „Save Trees" gyakori felhívások, amelyekkel sok szervezet arra ösztönzi ügyfeleit, hogy váltsanak elektronikus tranzakciókra és kommunikációra. Mennyire alapulnak ezek a kihívások azon az igazságon, hogy az elektronikus kommunikáció és a digitalizálás környezetbarátabb?

Az ilyen típusú üzenetek azt a benyomást keltik, hogy az elektronikus kommunikáció sokkal környezetbarátabb, mint a papíralapú kommunikáció. Ezt szélesebb összefüggésben kell szemlélni, mielőtt ilyen kijelentést tennénk, anélkül, hogy figyelembe vennénk a különböző médiák teljes élettartamát. 

A papír továbbra is egyedülállóan megújuló és fenntartható termék. A fő nyersanyagot, a fát gondosan ellenőrzött és fenntartható módon termesztik és takarítják ki. Megállapíthatjuk, hogy az európai erdők, ahonnan a legtöbb nyersanyag származik, az elmúlt 15 évben Svájc nagyságú területtel nőttek.

Az IKT szektor (információs és kommunikációs technológia) a villamosenergia-fogyasztás 5-9%-át adja, ami a globális üvegházhatású gázok kibocsátásának több mint 2%-a (valamint az összes légi közlekedés). Ha nem állítják meg, az IKT-lábnyomot 2040-re a globális kibocsátás 14%-ára nőhet.

Kevesebb papír vs több áramfogyasztás

Itt el kell mondanunk, hogy a környezet védelme érdekében egyes tényezőkre összpontosítunk, míg másokat figyelmen kívül hagyunk. Pontosan ez a helyzet, amikor az erdők megmentése érdekében a vállalatok az elektronikus kommunikációt részesítik előnyben, és papírmentes irodákra törekednek. Gyakori, hogy a digitális technológiák hatását túl gyakran elfelejtik. A Two Sides vállalat kutatása szerint az európai fogyasztók csaknem 60%-a gondolja úgy, hogy az elektronikus kommunikáció jobb a környezet számára, mint a papíralapú kommunikáció.

 

A cégek és magánszemélyek egyre gyakrabban veszik igénybe a "felhő-tár" szolgáltatásokat. A hatalmas "mega adatközpontok" szinte mindent tárolnak, amit online csinálunk, beleértve az internetes kereséseinket, a közösségi médiában megjelent bejegyzéseinket és az online nyilatkozatainkat.

Ez nagy problémát okoz az elektronikai hulladékkal kapcsolatban, amely óriási mértékben növekszik. 2019-ben az iparág 53,6 millió tonna e-hulladékért volt felelős világszerte. Ez 350 tengerjáró hajó tömegének felel meg, és riasztó, 21%-os növekedést jelent az elmúlt öt évben.

Ez nagy problémát okoz az elektronikai hulladékkal kapcsolatban, amely óriási mértékben növekszik. 2019-ben az iparág 53,6 millió tonna e-hulladékért volt felelős világszerte. Ez 350 tengerjáró hajó tömegének felel meg, és riasztó, 21%-os növekedést jelent az elmúlt öt évben.

2019-ben a világ e-hulladékának mindössze 17,4%-át gyűjtötték össze újrahasznosítás céljából (Európában 42,5%-át). Az újrahasznosítási tevékenység azonban továbbra sem tud lépést tartani az e-hulladék globális növekedésével. A növekvő hulladékáram nem ökológiai ártalmatlanítása és feldolgozása jelentős kockázatot jelent a környezetre és az emberi egészségre.

A digitális eszközökből, szerverekből, áramfejlesztőkből származó alapanyagok gyakran kimeríthetők, szűkösek és nem megújulnak, és az is ismert tény, hogy nehéz újrahasznosítani.

 

Greenwashing- Zöldmosá

 "A zöldmosás egy termék, szolgáltatás, technológia vagy vállalati gyakorlat környezeti előnyeiről szóló megalapozatlan vagy félrevezető állítások gyakorlata."

 

 

Talán hallotta már a "Greenwasch" kifejezést, amelyet "zöld csillogósnak" is neveznek. Ez egy bizonyos reklámforma, melynek alapja a megtévesztő zöld marketing és a zöld PR annak érdekében, hogy meggyőzze a közvéleményt, a fogyasztót arról, hogy a cég terméke, szolgáltatása, céljai és politikája kíméletes és a környezet védelmére összpontosít.

A vállalatok gyakran szándékosan használják a Greenwashing stratégiát, hogy elvonják a figyelmet saját környezeti hiányosságaikról vagy beszállítóik hibáiról. Nem egyszer láthatunk olyan céget, amely lényegesen több erőforrást fektet a zöld reklámozásba, mint amennyit a gyártási folyamat során a környezetbarátabb gyakorlatokra fordít. Az elmúlt években nagy sikert aratott a „zöldnek lenni", és egy zöld reklámkampány segítségével megtévesztő képet alkotni egy zöld vállalatról, amely alapvetően egy erősen környezetszennyező energiaipari vállalat.

A Greenwashing néhány nyilvános vádja és a Two Sides bevonása nyomán a világ több mint 750 legnagyobb szervezete eltávolította azokat a félrevezető állításokat, amelyek szerint a digitális átállás jobb a környezet számára.

Ki az a Two Sides

A 2008-ban alapított non-profit globális kezdeményezés a nyomtatott, papír és papírcsomagolás egyedülálló fenntartható és vonzó tulajdonságait népszerűsíti. A kampány a Two Sides és az erdészeti, cellulóz- és papíripari, csomagolási, tinta-, nyomdai előkészítési és nyomtatási, kidolgozási, kiadói, boríték- és postai szolgáltatók együttműködése.

A Two Sides Európában, Észak- és Dél-Amerikában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Dél-Afrikában működik. A fenntartható fejlődés megértését a Környezetvédelmi és Fejlesztési Világbizottság (Brundtland Bizottság) meghatározására alapozza.

"A fenntartható fejlődés olyan fejlődés, amely kielégíti a jelen szükségleteit anélkül, hogy veszélyeztetné a jövő generációinak lehetőségét saját szükségleteik kielégítésére."

A papír még mindig játékban van

Annak ellenére, hogy a pénzügyi szervezetek, közszolgáltatók, távközlési és egyéb szervezetek „papírmentességre" ösztönzik ügyfeleiket, nem minden fogyasztó üdvözli a digitálisra való átállást, és értékeli a papíralapú kommunikációt. Jelentős százalékot tesznek ki az idősek, akik inkább a papíralapú kommunikációra, számlák, kimutatások küldésére hajlanak, mintsem az elektronikus kommunikációra.

A Two Sides 2021-es felmérése szerint a fogyasztók 74%-a úgy gondolja, hogy jogában áll megválasztani, hogyan fogadja (nyomtatott vagy elektronikus) kommunikációt a szolgáltatójától. További 54% gondolja úgy, hogy nem kellene többet fizetnie a papíralapú számlák vagy kivonatok választásáért, és 49% egyetért azzal, hogy amikor a szolgáltatója arra kéri őket, hogy térjenek át az elektronikus számlákra és kivonatokra, azt mondják, hogy ez jobb a környezet számára, akkor valójában költségmegtakarításról van szó.