RICOH


A nyomtatót gyártó vállalatok története

A vállalatok listáján, amelyek nyomtatókat  gyártanak, szerepel a japán multinacionális vállalat, a RICOH Ltd. is. Hosszú múltra tekint vissza és a RICOH márka nemcsak a kiváló minőséggel, hanem számos díjjal is társul, amelyeket a cég kapott. 1936 februárjában alapították Riken Senzitized Paper néven (Riken Kankoshi Kabushiki Gaisha). A RICOH központja Tokióban található. Globális vállalatként irodái vannak szerte a világban, Európát is beleértve. A japán vállalat digitális, multifunkcionális irodai berendezések és berendezésekkel kapcsolatos szolgáltatások széles választékát kínálja. A lézernyomtatók, másolók, faxok mellett fényképezőgépek, projektorok és interaktív táblák gyártója. Kifinomult, egységes Ricoh kommunikációs rendszert kínál a vállalati videokonferenciákhoz, amely audio, video, dokumentumokat és egyéb médiumokat tartalmaz.

 

Ricohflex III fényképezőgép (1950)

A RICOH volt az első olyan vállalat Japánban, amely bevezette a fényképezőgépek  szállítószalagon való gyártását. Így többszörösen is képes volt növelni a gyártási kapacitást, és a szalaggyártás sikeres bevezetése után csökkenteni a Ricohflex III modell eszközeinek az árát. Ez a modell fényűző kialakításának és vonzó árának köszönhetően nagyon népszerűvé vált a japán vásárlók körében.

foto: Ricoh.com

 

Másológépek és automatikus fényképezőgépek

1955-ben a RICOH elindította első Ricopy 101 irodai fénymásolóját a piacon, amely az 1950-es évek végén nagyon népszerű dokumentummásoló-termék lett.

1962-ben befejeződött a papírgyár építése, amely szenzibilizált papír előállítására szolgált.  Ugyanebben az évben elkészült az Ohmori irodaberendezéseket gyártó üzem egy kutatóközponttal együtt. A RICOH erős fejlesztési alapot épített fel a kameragyártás, ofszet nyomtatók és adatkezelõ rendszerek üzleti területeinek kiterjesztésére.

A RICOH 1960-ban mutatta be az első RICOH Auto 35 automatikus fényképezőgépét. Két évvel később, 1962-ben, a továbbfejlesztett RICOH AutoHalf fényképezőgéppel jelenik meg a piacon - teljesen automatikus modell félkerettel, automatikus expozícióval, fókuszálással és filmtekeréssel ellátva. Abban az időben egy kompakt cigaretta doboz méretű automatikus fényképező volt, amely nagy sikert aratott. 1963-ban a vállalat átnevezte magát Riken Optical Co., Ltd. névről, amelyet a Riken Senzitized Paper- tól vett át , a RICOH Company Ltd. névre hallgat mind a mai napig, új logóval.

 

Másológépek és órák gyártója

A Ricopy 101 másológép sikere után a vállalat 1965-ben mutatta be az új Ricopy BS-1 készüléket. Ez volt az első asztali fénymásoló, amely képes szó szerint bármit lemásolni, kezdve a papírral, textillel és más tárgyakkal. Nem olyan szkenner volt, mint amit ma ismerünk, és bármilyen tárgyat el lehetett helyezni a szkennelési felület helyén.

foto: Ricoh.com

Sok más társasághoz hasonlóan a RICOH is története során  részt vett az órák gyártásában. Ez a 60-70 -es évek közötti időszakban volt, amikor rövid ideig partnerséget kötött a Hamilton Watch Company-val. Az eredmény egy Ricoh Hamilton Electric karóra volt.

A RICOH  árpolitikája az 1970-es évek elején a vállalatot az Egyesült Államok piacára hozta, ahol 1970-ben létrehozott egy észak-amerikai központot, Ricoh of Amerika Inc. elnevezéssel. Ugyanebben az évben a RICOH megjelent a japán EXPO 70-es világkiállításon, amelynek helyszíne a Oszaka volt. A RICOH számára termékeinek bemutatása nagy siker volt. Sikerült több mint 7 millió látogatót vonzani a pavilonjába.

Abban az időben a RICOH már együtt dolgozott a TDK-vel (audio és video média gyártójaként) az irodai számítógép megvalósításán . 1971-ben, Ricoh 8 néven mutatták be. Nem tartott sokáig és  a cég hamarosan már az akkor nagyon népszerű faxszolgáltatások berendezésein dolgozott. A RIFAX 600S volt az első nagy sebességű irodai fax, amely mindössze 60 másodperc alatt továbbított egy A4-es dokumentumot (1 oldal). Ez a sebesség nagy fejlődés volt a 3–6 perchez képest, amit más eszközöknél sikerült megalkotni.

Még a fénymásolók területén sem állt le a vállalat és még itt is fejlesztette berendezéseit. 1975-ben jelent meg a Ricopy DT1200-al. A két különféle papíradagolóval ellátott gyors másolót kiváló minőség, stabilitás és emellett kellemes kialakítás jellemezte.

 

 

1971-ben a RICOH elindította a TQC - Teljes minőség-ellenőrzési kampányt, amely vissza tükröződött az 1975-ös díjban. A RICOH megnyerte a Deming-díjat a minőség-ellenőrzésért. Később, az 1980-as évek végén, a vállalat a Pitney - Bowes másológépek gyártására váltott. A saját márkájú másolóik és faxkészülékeik mellett másolókat gyártottak a Toshiba számára, valamint az AT&T Corporation és az Omnifax távíró- és telefonszolgáltatók számára pedig faxgépeket.

 

Nintendo - RICOH processzorral

Érdekes módon a RICOH a Nintendo szórakoztató rendszer processzorainak gyártója is volt egy ideig. Pontosabban, a videojáték-konzolokhoz a Nintendo 8 bites Ricoh 2A07 nevű mikroprocesszort készített. A Ricoh elkészítette a 2A03 processzor NTSC verziót és a Ricoh 2A07 PAL verziót, amelyeket Európában használtak.

Másolás A3 formátumban

A vállalat másik mérföldköve a Ricopy FT4060 fénymásoló volt, amely támogatta az A3 formátumú papírra való másolást. Az első tíz hónapban 100 000 példányt adtak el ebből az innovatív nagy felbontású fénymásolóból. A Ricopy FT4000 modellsorozat sikert aratott a bulgáriai nemzetközi vásáron, ahol 1983-ban aranydíjat nyert.

Az 1980-as években a RICOH az európai piacra is összpontosított. A RICOH UK Products Ltd megnyitotta gyártóvállalatát az Egyesült Királyságban. 1986-ban, a Ricoh alapításának 50. évfordulója alkalmával, Yokahamben létrehoztak egy kutatási és fejlesztési központot. Abban az időben többnyire nagy irodai berendezések jelentek meg a piacon, és 1987-ben a RICOH újabb slágert, a Ricoh Imagio 320 fénymásolót indította útjára. Megfizethető digitális fénymásoló volt, amely fejlett funkciókat is tartalmazott.

1992-ben a RICOH a barcelonai olimpia szponzora lett a Fax kategóriában. Az 1989-ben megkötött megállapodás alapján a társaság kiépítette az olimpiai faxhálózatot. A megállapodást Juan Samaranch, NOB elnök és Ricoh Hamada elnök írta alá. A RICOH tehát jelentős mértékben hozzájárult a pontosabb és gyorsabb olimpiai rendszerekhez.

 

90-es évek színekben

Az 1990-es évek elején a színes fénymásolókhoz használt szabványos technológia 4 alapvető CMYK szín (cián, bíbor, sárga és fekete) egyetlen dobba történő feldolgozását tette szükségessé egyetlen színű másolat készítéséhez. Ez az igényes folyamat körülbelül 5 percet vett igénybe egy A4-es oldal egy példányának elkészítéséhez. A RICOH alkalmat látott ebben a korlátozásban, és kifejlesztett egy négyhengeres fényreceptor-rendszert, amely négy színt képes egyenként feldolgozni, ezt a funkciót beépítették az új digitális színmodellbe. Az innovatív ARTAGE 8000 nagysebességű színes nyomtatással büszkélkedhet. Abban az időben ez volt a leggyorsabb modell, amely különféle papírtípusokat is támogatott.

A RICOH számára az 1990-es évek kihívást jelentettek a fenntartható környezetgazdálkodás és az újrahasznosítható termékek tervezése szempontjából is. 1994-ben bevezették az első újrahasznosítható fénymásolót a hulladék csökkentése érdekében, javított újrahasznosítható kialakítással. A RICOH az erőfeszítéseiért 1995-ben a Nemzetközi Kereskedelmi és Ipari Miniszteriumtól kapta a legmagasabb díjat a környezetbarát tevékenységeiért a termékek értékeléséért a Tiszta Japán Újrahasznosítási Díj 95 keretében.

 

RICOH fényképezőgépek

Az 1995-ös év mérföldkő volt a RICOH számára a digitális kamerák területén. A Ricoh DC-1 kompakt zsebtesttel és számos korszerű funkcióval rendelkezik, amelyek később szabványossá váltak. Például az audio felvétel, az adatok kiválasztása, a számítógépre történő átvitel, az egyéb alkalmazások és a média képfelvételek kifejlesztésre kerültek e modell céljainak kielégítésére.

Ricoh Imagio MF200

Az Imagio MF200 úttörő szerepet játszott az analóg modellekről a digitális modellekre való áttérésben. Jellemzője volt a kiváló nagyfelbontású digitális minőség, a másolt adatok tárolására szolgáló memória, a világon legkisebb szélességű (az A3 papírt is támogató) kompakt vázzal és a költségek csökkentésére irányuló következetes erőfeszítések révén elérhető alacsonyabb egységárak. Ezen funkciók mindegyikével az Imagio MF200 különösen népszerűvé vált a kisebb üzleti felhasználók körében. Az értékesítés színvonala megnőtt és nagy sláger lett. Az eszköz bevezetését követően a digitális szegmens volumenét tekintve a japán piacon ez több volt, mint az analóg szegmensé.

 

Új Millennium 2000 - nyomtatók

2001-ben a társaság díjat kapott a Gazdasági és Ipari Minisztériumtól az Imagio Neo 350 sorozatért az energiatakarékos technológiájú berendezésekért. A társaság intenzívebben kezdett dolgozni különféle környezetvédelmi programokon. 2006-ban a vállalat hozzájárult ehhez az újonnan kifejlesztett PxP tonerrel, amely kiváló minőségű, de lehetővé tette a rögzítést alacsony hőmérsékleten. Így hozzájárult a hő kibocsátás csökkentéséhez a termelési folyamat során. A RICOH Technológiai Központ a Nikkei Manufacturing Award 2007 elismerést nyerte el a sikeres fejlesztési folyamat reformjainak kezdeményezéséért, amelyek növelik a hatékonyságot azáltal, hogy a korábban különálló fejlesztési, tervezési és gyártás előtti részlegeket egyetlen testületbe egyesítik.

2008-ban a RICOH új típusú nyomtatót, a Ricoh PRO sorozatot mutatott be. A zászlóshajó modell a Ricoh PRO C900 volt. Nagy teljesítményű eszköz, amely A4-es formátumban 90 oldal / perc nyomtatási sebességet ért el. A nyomtató kiváló minőségben nyomtat, mind fekete-fehér, mind színes módban. Akkor volt a leggyorsabb és legerősebb modell. Egy évvel később a cég bemutatta új Imagio MP C3500RC / C2500RC sorozatú modelljeit. Ezek az eszközök voltak az elsők, amelyeket  felújított alkatrészekből is készítettek. A gyártásnál a felújított alkatrészek 80% -át használták fel.

 

Interaktív táblák és dokumentumkezelő rendszerek

2010 után a RICOH belépett az audiovizuális kommunikációs iparba is. A videó referenciarendszerek, a vetítők és az interaktív táblák lehetővé tették a vállalatok számára, hogy valós időben jelenjenek meg és kommunikálhassanak különféle helyekről. A RICOH tovább folytatja a dokumentumkezelő és digitalizáló rendszerek, informatikai szolgáltatások és megoldások fejlesztését a nyomtatáshoz, ipari rendszerekhez. De a vizuális kommunikációs rendszerek és a digitális fényképezőgépek innovációján keresztül is.

foto: Ricoh.com

 

A Ricoh logója

A cég fejlődésével a logó is megváltozott. Az első logó 1963-ban jelent meg, amikor a társaságot Ricoh Company Ltd.-nek nevezték át. 1972-ben megváltozott. Még mindig fekete volt, de a betűtípus megváltozott, és a szegélyt eltávolították. 1986-ban a Ricoh logó pirosban jelenik meg, és 2005-ben újratervezték.

Ma a RICOH portfóliója a nyomtatószektor számára nagy formátumú eszközöket és gyártórendszereket, vállalati többfunkciós eszközöket, valamint személyi nyomtatókat kínál otthoni felhasználóknak. A különféle nagydíjak mellett a legfrissebb sikert eddig az a bejelentés tette, amely szerint az IDC MarketScape jelentés szerint a RICOH világszerte vezetővé vált a nagy sebességű tintasugaras nyomtatók területén. Ez nem sokkal azután következett, hogy a RICOH elnyerte a BLI díjat az A4-es többfunkciós készülékek új modelljeiért. Ezek az európai piacokon is elérhetőek. Ezek a Ricoh IM C300, IM C300F, IM C400F és IM C400SRF modellek. Ezek univerzális többfunkciós készülékek, amelyek percenként 30 - 43 oldal sebességgel tudnak nyomtatni. A nyomtatáson kívül másolási és szkennelési funkciókat is tartalmaznak. Újdonság az intelligens vezérlőpanel, amely továbbfejlesztett processzorral és finom érintőképernyővel rendelkezik. Ennek köszönhetően az alkalmazások közötti reakciók gyorsak és a vezérlés pedig kényelmes.

 

A RICOH nagy hagyományokkal rendelkezik. Folyamatosan innovál és fejleszt új termékeket és szolgáltatásait. Nem feledkezik meg az ökológiáról sem. Jelenleg leányvállalatai vagy gyártóüzemei vannak a világ 200 országában. Nemcsak a magas műszaki, hanem a termékek ökológiai minőségével is jellemzi, amit a kapott díjak száma is igazol.

 

Tudta, hogy...

A fiskális év végén, 2019 márciusában, a RICOH pénzügyi forgalma 2,013 milliárd jen volt (körülbelül 18,1 milliárd dollár). A szponzori kezdeményezés fontos a vállalat számára. A RICOH többek között támogatja a tenisz- és golfversenyek audiovizuális, digitális területeit.

 

Infóvonal (HÉ-PÉ:8:00-16:00)
Webáruházunk a TonerDepot.hu
használatával beleegyezik a sütik (cookies) használatába, amelyek segítenek jobbá tenni szolgáltatásainkat.
Több információ.