Szabaduljon meg a stressztől, és nyomtasson ki stresszoldó kifestőkönyvet


Mindennapi stresszünk

Ma szinte naponta találkozunk stresszel. Bizonyos mértékig ez már az életünk része. Ha a stresszes helyzeteket higgadt emberek kellőképpen kiegyensúlyozzák, akkor egy bizonyos mértékű stressz mellett egészségkárosodás nélkül is kezelhetjük az életet. Rosszabb helyzet áll elő, ha túl sok a stressz. Ebben az esetben, ha nem tudjuk valahogy leküzdeni , annak jelentős hatása lesz, nemcsak életünk minőségére, hanem egészségünkre is. Vannak, akik a kiégés fázisába lépnek, és sokkal rosszabb esetben súlyos egészségügyi problémákkal kórházba kerülnek. Ebben az esetben a szív a leginkább veszélyeztetett.

 

Hogyan határozzuk meg a stressz fogalmát

A stressz az ember bizonyos mentális állapota a test meg nem határozott védekező reakciójával, amely a test kémiai vagy fizikai megnyilvánulásaiban észlelhető. A védekezési reakciónak elég erősnek kell lennie ahhoz, hogy mozgósítsa a szervezet erejét. Egy bizonyos stresszszinten jön működésbe. Ha a stresszes helyzetek kiújulnak, vagy erősebbek, mint a szervezet védekező képessége ellenük, akkor a védekezés nélkülözése következik be. A stressz hatása olyan nehéz helyzeteket hozhat létre, amelyeket nem tudunk megoldani. Ha kiválasztunk olyan élethelyzeteket, mint például egy szeretett személy elvesztése, betegség, állás elvesztése és különféle nagy változások, akkor ezek a helyzetek ma a tetőfokot jelentik: a foglalkoztatással járó stressz, teljesítményigény és aránytalan munkahelyi nyomás, zaklatás. Természetesen ez nem csak a felnőttekre vonatkozik, hanem a gyerekekre is. Az iskolai környezetben tapasztalják a stresszt, ahol átérezhetik a magas követelményeket támasztó stresszt tanulási eredményeikkel, az iskolai légkörrel kapcsolatban, de a családban is. A stressz itt van, és ha fellép, nagyban befolyásolja életünk minőségét. Ez a szervezetünk válasza a túlzott stresszre.

 

A stressz leggyakoribb tünetei

Ha egy személy túlterhelt és nagy stressznek van kitéve, tüneteket mutathat ki. Ezek lehetnek érzelmi, fiziológiai vagy viselkedési alapúak.

Érzelmi - túlzott félelem, sírás, súlyos fáradtság és ingerlékenység, feszültség, hirtelen hangulati ingadozások

Fiziológiai - túlzott izzadás, fejfájás, hidegrázás, erős szívdobogás, kipirulás, étvágytalanság vagy túlevés, rossz szokások, mint például körömrágás, ellenőrizhetetlen kézmozgások, ellenőrizhetetlen arckifejezések és mások

Viselkedési megnyilvánulások - álmatlanság, ingerlékenység, agresszió, kommunikáció korlátozása és bezártság

 

Hogyan védekezzünk és küzdjünk a stressz ellen

Az lenne a legjobb, ha a kezdeti fázisban sikerülne megszüntetni a stresszt, és megszüntetnénk az azt okozó stressztényezőket. Ez azonban ritkán sikerül, és nehéz felbecsülni, hogy meddig tudjuk kézben tartani a helyzetet. Ennek ellenére a stressz csökkenthető az élettempó enyhítésével és a túlterheltség kiegyensúlyozásával, a légzésre, a pihenésre és a stresszcsökkentő tevékenységekre összpontosítva. A mélylélegzés az első segítség, amelyet bárhol alkalmazhatunk. Ha nem tud pihenni, kikapcsolódni családi körben a baráti körben, egy könyvvel vagy egy jó filmmel, akkor megpróbálhat sportolni. Ez az egyik leghatékonyabb módszer a stressz csökkentésére. Ha nem mindenkinek felel meg a mozogás és a sportolás, más holobbival is lehet lazítani. Készítettünk Önnek egy újabb tippet. Nyugtató, stresszoldó kifestőkönyvről van szó. Ezek az utóbbi időben nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek körében is nagyon népszerűek lettek.

 

   

 

Eredeti stresszoldó vagy nyugtató kifestőkönyv felnőtteknek

Hol lehet beszerezni őket? Természetesen megvásárolhatja őket a könyvesboltban. Ha nem biztos abban, hogy ez a módszer enyhíti-e a stressz hatását, nyomtathat ki néhányat, és saját szemével győződhet meg a hatásukról. Ehhez nincs szükség speciális felszerelésre. Nyomtatáshoz elég egy monokróm lézer vagy tintasugaras nyomtató. Különféle webhelyeken találhat kifestőkönyv-sablonokat. Megtaláltuk az mycoloringpage weboldalt, amely PDF formátumú sablonokat kínál ingyenes letöltéshez vagy a szerzők önkéntes hozzájárulásához. Nincs más dolga, mint kiválasztani egy kifestőkönyvet, kiválasztani a "nyomtatást", majd kinyomtatni a nyomtatón. Természetesen egy varázslatos színpaletta segítségével online is kiszínezhetjük mobiltelefonon vagy tablet PC-n. Ez az igazi bája egy kifestőkönyvnek ha szépen papírra van nyomtatva és klasszikus színekkel kifestve. Ez az egyik módja annak, hogy megszabaduljunk a stressztől. Próbálja ki, és óvja meg  szívét a  szívrohamtól.

Infoline (HÉ - PÉ: 8:00 - 15:30)