Irodaszerek és iskola

Tippek nyomtatókhoz a Windows renszerben

A nyomtató átnevezése a Windows 10 rendszerben

A nyomtató csatlakoztatása és telepítése után az operációs rendszer alapértelmezett nevet rendel az új eszközhöz. Ez általában egy név, amely magába foglalja a gyártó megnevezését és a modelltípust. Ha nem tetszik a nyomtató és a rendszer neve, akkor átnevezheti a nyomtatót. Az átnevezés teljes folyamata magába foglalja a Windows beállítások megnyitását, és a keresőmezőbe pedig írja be a "Vezérlőpult" szavat. Ezt gyorsabban megteheti a tálcán is. Nyissa meg a „Eszközök és nyomtatók" elemet a vezérlőpulton. Válassza ki az átnevezni kívánt nyomtatót, és kattintson a jobb gombbal a menü megnyitásához. Válassza ki a nyomtató tulajdonságait, hogy láthassa az eszköz aktuális nevét (Általános fül). Most csak nevezze át a nevet és erősítse meg az OK gombbal. Természetesen a nyomtatót be kell kapcsolni.

Ha úgy találja, hogy ez a folyamat időigényes és nem fél a PowerShell parancsaival dolgozni, akkor néhány kattintást megtakaríthat. A PowerShell egy bővíthető szöveg (vonal) Shell, saját szkriptnyelvével, amely a NET Framework-re épül. Ez egy kicsit bonyolultabb parancssor.

Gépelje be a "PowerShell" elemet a tálcára. A keresési menü tetején (a legjobb egyezés) megjelenik a „Windows PowerShell", jobbra pedig a „Futtatás rendszergazdaként" felirat. A PowerShell ablakba írja be a következő parancsot: "Átnevezés-nyomtató-név" -Újnév "Új nyomtató neve". (Természetesen megírja a saját nevét és az új nevét.)

Ezt leegyszerűsítheti a WIN + R billentyűparancs segítségével, és közvetlenül beírhatja az ablakba a „shell: PrintersFolder" parancsot. Megnyílik a "Minden Vezérlőpult elem - Nyomtatók" ablak. Válassza ki az átnevezni kívánt nyomtatót, és kattintson a jobb gombbal. Az "Átnevezés" opciót közvetlenül a helyi menüben találja meg. A kattintás után módosítsa a nevet közvetlenül a nyomtató felett és erősítse meg az OK gombbal. Ez a módszer a legegyszerűbb.

 

 

Egy művelet hozzáadás a nyomtató elküldéséhez a Windows Intéző menübe

A helyi menüben a rendszerparancsokon kívül a gyakran telepített alkalmazások gyorsparancsot hoznak létre. Jó példa erre a ZIP és RAR fájlok kibontására szolgáló programok, vagy az antivírus programok és alkalmazások gyors végrehajtása. A „Küldés nyomtatóra" rövidítést is felveheti ebbe a menübe. A rendszer alapértelmezett "küldés" opciója már tartalmaz opciókat: dokumentumok küldése mappába, tömörített mappába (ZIP), asztalon - hivatkozás létrehozása, fax címzett, e-mail címzett, Bluetooth eszköz és DVD meghajtó, ha a meghajtó telepítve van a számítógépre. Ezeket az opciókat hozzá is adhatja a Küldés a nyomtatóra elemhez, így néhány kattintást megtakaríthat egy dokumentum vagy fénykép megnyitásához, és megerősítheti, hogy közvetlenül nyomtatja ki. Hogyan kell csinálni?

A WIN + R gombbal jelenítse meg a PowerShell ablakot, és írja be a következő parancsot: "shell: PrintersFolder". A "Vezérlőpult összes eleme - Nyomtatók" menübe kerül. Jelölje meg nyomtatóját Drag and Drop stílusban, és húzza az ablaktáblára.

A következő lépés egy parancs létrehozása a helyi menüben a küldési opcióhoz. A WIN + R billentyűparancs segítségével visszatérünk a PowerShell sorhoz, ahol beírjuk a "shell: SendTo" parancsot, és megerősítjük az OK-t. Most egy kicsit bonyolultabbnak kell lennie a SendTo mappában, amely a következő útvonalhoz vezet: ez a számítógép - lemez: C (rendszer) - felhasználónév - AppData - barangolás - Microsoft - Windows - SendTo. Húzza a nyomtató hivatkozását az ablaktábláról erre a mappára.

Ha a "Ne mutasson rejtett fájlokat, mappákat és meghajtókat" beállítás van a rendszerén, akkor ezt "Rejtett fájlok, mappák és meghajtók megjelenítése" -re kell átállítania. Ezt megteheti a rendszerlemezen: C, felhasználók, felhasználónév. A felső sávban a nézet és az opciók módosíthatják a keresztirányú és a keresési beállításokat. Mappabeállítások, tekintse meg és görgessen le a rejtett fájlokhoz és mappákhoz. Ha odaért, csak változtassa meg a nézetet. Ezt a műveletet ugyanúgy visszavonhatja.

A jobb oldali egérgombbal kattintva a nyomtatni kívánt dokumentumra a helyi menüben is el kell látnia a Küldés nyomtatóra lehetőséget. A rövidítés eltávolításához a menüből egyszerűen törölje a SendTo mappába beillesztett nyomtatóhivatkozást. Kicsit bonyolult, de talán ez a tipp hasznos lesz Önnek.

Hogyan lehet eltávolítani a nyomtatót a Windows 10 rendszerben?

Lehet, hogy megfigyelte a régi nyomtató cseréjénél egy újra, hogy elfelejtette törölni az előző nevét. Amikor a nyomtatást választotta, még mindig megtalálta a Windows opcióiban.  Jó, ha a nyomtatót, amely már nincs csatlakoztatva a számítógépéhez, vagy olyan megosztott nyomtatót, amely már nem létezik, eltávolítjuk a rendszerből. Az ilyen nyomtatók többféle módon törölhetők. Időnként elegendő eltávolítani a programot a nyomtatóról közvetlenül a gyártótól a telepítő nyomtató segítségével. Ha ez a módszer nem törli a nyomtatót, akkor törölheti azt a beállításokból vagy a PowerShell paranccsal.

Keresse meg az eszközöket a rendszerbeállításokban. Itt található a "nyomtatók és szkennerek", ahol az Ön nyomtatója is megtalálható. A nyomtató nevére való kattintás után megjelenik egy menü, amelynek lehetőségei: sor megnyitása, kezelése és törlése. Csak válassza a törlés lehetőséget, és erősítse meg. A második lehetőség az, hogy a vezérlőpultra lép és keresse meg az "Eszközök és nyomtatók" elemet. Miután megnyitotta, megtalálja a nyomtató nevét, és a jobb egérgombbal kattintva nyithatja meg az "Eszközök eltávolítása" menüt. Csak erősítse meg, és kész.

A harmadik módszer a Shell parancsra vonatkozik. Használja a WIN + R billentyűparancsot egy párbeszédpanel megjelenítéséhez, amelynek sorába beírja: "shell: PrintersFolder". A mappába kerül: Az összes elem a kezelőpanelen - Nyomtatók ". Itt csak válassza ki a törölni kívánt nyomtatót, kattintson a jobb gombbal, válassza a törlés lehetőséget és erősítse meg.

 

 

A nyomtató megosztása a Windows 10 rendszerben

A Windows rendszerben megoszthatja a számítógépéhez csatlakoztatott nyomtatót a hálózaton lévő számítógépekkel. Több felhasználó is ezt felhasználhatja. A feltétel az, hogy a számítógépet, amelyhez a nyomtatót csatlakoztatják, valamint magát a nyomtatót be kell kapcsolni. A fájl- és nyomtatómegosztást engedélyezni kell a rendszeren. Ellenőrizheti közvetlenül a beállításokban, a hálózatban és az interneten, az állapotban, megváltoztathatja a hálózati beállításokat. Vannak "Megosztási beállítások" is. Kattintson egy új ablak megnyitásához: A megosztási beállítások módosítása a különböző hálózati profilokhoz. A hálózati felfedezés mellett a fájlok és a nyomtatók megosztása is megtörténik. Ha lehetősége van bekapcsolni a fájl- és nyomtatómegosztást, folytathatja. Ha nem, válassza ezt a lehetőséget, és mentse.

A következő lépés maga a nyomtató megosztása. A Windows beállításaiban megnyithatja: Eszközök, Nyomtatók és Szkennerek. Ezután kattintson a megosztani kívánt nyomtató nevére. Megjelenik egy menü a sor megnyitásához, kezeléséhez és törléséhez. Ön úgy dönt, hogy kezeli. A következő lépés az eszközkezeléshez vezet, ahol kiválasztja a nyomtató tulajdonságait. Az új párbeszédpanelen válassza a Megosztás lehetőséget, módosítsa a megosztási beállításokat, és válassza a Nyomtató megosztása lehetőséget. Látni fogja a megosztott erőforrás nevét, azaz a nyomtató nevét. Az alábbi opciót is ki kell választania a nyomtatási feladatok ábrázolására az ügyfélszámítógépeken. Erősítse meg az OK-t és kész.

 

 

A nyomtatót a klasszikus kezelőpanellel is megoszthatja. Megnyitja a vezérlőpultot, és kiválasztja a Hardver és hang, vagy közvetlenül az Eszközök és nyomtatók lehetőséget (a vezérlőpulton található kategóriás ikonok méretétől függően). Ezután kattintson a jobb gombbal arra a nyomtatóra, amelyet meg szeretne osztani. Válassza a "Nyomtató tulajdonságai" lehetőséget, és az új ablakban folytassa a megosztás kiválasztásával, és kövesse az előző módszerhez hasonló eljárást. A nyomtató megosztásának leállításához ugyanúgy törölje a jelölést az ablak megosztási opciójáról.

Sokkal több tipp és trükk található a nyomtatókkal és a szkennerekkel kapcsolatban, de összefoglaltuk a leginkább felhasználóbarát tippeket, amelyekkel bárki képes kezelni. Néhány módszer gyorsabb a PowerShell ablaktáblán szereplő parancsokkal, ám ezek a tapasztalt felhasználók számára ajánlottak. A módszereket Windows 10 rendszeren érvényesítették, és a Windows operációs rendszer verziójától függően kissé eltérhetnek.

 

 Figyelem: Mindezen feladatokat a saját felelősségére hajtja végre!