Tonerek és tintapatronok

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Nyomtató vagy kazetta típusa

Nyomtatómodell választék

Modell sorozat töltés

Irodaszerek és iskola
Akciók

A fenntarthatóság fokozatosan a vállalatok látókörébe kerül

A koronavírus-járvány változásokat idézett elő a vállalkozások és a fogyasztók magatartásában és elvárásaiban. Ebben az időszakban sok vállalatnak át kellett orientálódnia, és a társadalmi és pénzügyi stabilitás a fő prioritások közé került. Ahogy azonban a vállalatok fokozatosan alkalmazkodtak az új értékekhez, a környezeti és társadalmi problémák egyre inkább előtérbe kerültek. És mivel a technológia nagyon jelentős szerepet játszik a vállalatok fenntarthatóságának építésében, az Epson úgy döntött, hogy kutatást végez, amelynek részeként több mint 4000 válaszadót kérdeztek meg Európa és a Közel-Kelet minden részéről. A felmérésben a megkérdezettek hozzászóltak tetteik és fenntarthatósági szemléletük kérdéséhez. Ezt a felmérést egy sor vitaprogram követte 2020 utolsó negyedévében az eredmények megfelelő feltárása érdekében. A kutatás eredménye számos kulcsfontosságú trendet és betekintést kínál, amelyeket bármely vállalat felhasználhat a fenntarthatósági kezdeményezésében.

Az otthoni munkavégzés számos előnnyel jár

Az elmúlt év során a vállalatok és alkalmazottaik egyre inkább tudatában lettek a túlzott utazás életünkre és környezetünkre gyakorolt hatásának. A mozgáskorlátozások kissé más jövőt mutattak nekünk ezen a területen, és sok ember preferenciái és elvárásai megváltoztak a járvány utáni időszakban. A korlátozások máris hoztak néhány előnyös változást. A jelentősen kisebb utazási forgalom a levegő minőségének javulásához és a zajszint csökkenéséhez vezetett környezetünkben. Emellett a távmunka számos előnnyel járt sok vállalat és alkalmazottaik számára. Például az energiaköltségek megtakarítása, és egyes alkalmazottak számára még a munka és a családi élet közötti egyensúlyt is javította. Az otthoni munkavégzés felgyorsította a vevői magatartásban és elvárásokban bekövetkezett változásokat is, abban az értelemben, hogy a vállalatok hogyan tekintenek a fenntarthatóságra a technológia használatával és támogatásával. A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók 70%-a szeretné, ha az otthoni munkavégzés során használt berendezések és eszközök tartósak, energiahatékonyak lennének, vagy csökkentenék a hulladék mennyiségét. Sőt, éppen a technológiáknak lehet fontos szerepe a hatékonyabb és fenntarthatóbb munkahely biztosításában a jövőben is. 83%-uk pedig azt állítja, hogy a maguk által vásárolt termékek és szolgáltatások ökológiai és társadalmi vonatkozásai fontos szerepet játszanak.

 

 

„A távmunka új perspektívát hozott a világra. A kis otthoni eszközök hirtelen az otthoni munkavégzés standardjává váltak, míg fő paramétereik a kompakt méretek, alacsony karbantartási igények, alacsony költségek és magas szintű csatlakoztathatóság lettek. Nem tudjuk megjósolni, hogy mikor jön a következő hullám vagy egy újabb világjárvány, ezért meg kell próbálnunk egyszerűvé és hatékonyyá tenni az otthoni munkavégzést nekünk és munkatársainknak" – mondta Martin Tkáč, a MAJAX Manganit igazgatója.

Mik az emberek elvárásai a járvány után?

Az Epson felmérése szerint a munkavállalók háromnegyede szeretne nagyobb hangsúlyt fektetni a környezeti és társadalmi problémák megoldására a járvány utáni időszakban. Az alkalmazottak számára a fenntarthatóság olyan dolog, amire büszkék lehetnek, és amivel megkülönböznek másoktól. Jelenleg azonban nem minden vállalat helyezi előtérbe a fenntartható fejlődést és a társadalmi kérdéseket, különösen, ha fő üzleti prioritásairól van szó. Nyilvánvaló, hogy a helyreállítási programoknak támogatniuk kell a vállalatok pénzügyi egészségét és a munkavállalók jó feltételeit, ugyanakkor figyelembe kell venni a fenntarthatósági célokat. A válaszadók 75%-a szeretné, ha vállalata nagyobb hangsúlyt fektetne a környezeti és társadalmi kérdésekre, és 65%-uk úgy gondolja, hogy a fenntarthatóság még fontosabb lesz a COVID-19 világjárvány után.

 

Az új munkamódszerek új igényeket támasztanak a munkaadói infrastruktúrával szemben 

A fenntarthatóság versenyelőnyt biztosít, és ezáltal növeli a márka ismertségét. A válaszadók 78%-a úgy gondolja, hogy a fenntarthatósághoz való pozitív hozzáállás hatással van a márka megítélésére és eredményeire. A mai technológiának köszönhetően dinamikusabb a kommunikáció, hatékonyabbak a munkaeszközök és csökken a hulladék mennyisége. A fenntartható technológiákat azonban az egyes vállalatok vállalati kultúrájához és értékrendjéhez kell kötni. A fenntartható szervezetre való áttérés tehát kulturális változást hoz magával. Ez egy járható út, de nem a cél. A vállalatok dönthetnek a fenntartható teológiák beszerzéséről, de ez csak egy része a megoldásnak. A fenntartható tevékenység magában foglalja a technológiai fejlődés és a vállalat külső és belső viselkedésében bekövetkezett változások kombinációját. Ezen a területen a döntő tényező a vezetés a vállalat irányításában. A technológia által hozott nagy változás mellett nem meglepő, hogy az Epson kutatása szerint az informatikai döntéshozók a változások fő mozgatórugói az üzleti életben.

A fenntarthatósági szempont figyelembe vétele nem feltétlenül nehéz

Amikor a fenntarthatóságról gondolkodunk, sok vállalat nehezen alkalmazható eljárásokat vagy drága gépek, berendezések beszerzését képzeli el. Valójában azonban van egy sokkal egyszerűbb módja annak, hogy a fenntarthatóságot beépítsük az üzleti életbe. Az ilyen változások nemcsak ökológiai szempontból, hanem a források megtakarítása és az egyéb költségek csökkentése szempontjából is jelentős hatással lehetnek a jövőben. Az egyik lehetőség például az újrahasznosított vagy a környezetet csekély mértékben terhelő anyagok használata.

 

 

Például a megfelelő világítás 20-50%-os energiamegtakarítást eredményezhet. Függetlenül attól, hogy egy egyszerű váltás a lézernyomtatásról az Epson Heat-Free tintasugaras technológiájára elegendő energiát takaríthat meg a vállalkozásoknak évi 800 000 elektromos autó feltöltéséhez, 152 millió euróval csökkentheti az energiaköltségeket és 410 millió kg-mal csökkenti a CO2-kibocsátást, amit 19 millió fa egy év alatt lenne képes megkötni.

 Az is fontos, hogy a vállalatok ösztönözzék alkalmazottaikat a fenntartható magatartásra, például csak szükség esetén nyomtassanak. Mindenesetre fontos, hogy az adott cég igényei szerint válasszuk ki a legjobb nyomtatási technológiát. A nyomtatók adják a vállalat energiafogyasztásának körülbelül 10%-át, ezért fontos olyan nyomtatót választani, amely minőséget és fenntarthatóságot biztosít.

Akár a távmunkára, akár az irodába keres nyomtatót, az Epson Heat-Free tintasugaras nyomtatói lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy megváltoztassák a nyomtatás módját. A lézernyomtatók Epson tintasugaras megoldással történő cseréje számos előnnyel jár, mint például az alacsony energiafogyasztás, az eldobható hulladék mennyiségének csökkentése és a termelékenység növekedése.